Yeniden…

DSC_0091

Bu blogu oluşturup yazıp çizmeye başlayalı neredeyse 6 yıl olmuş; 2008’in Haziranı. Meslek Lisesi öğretmeniyken, 10. sınıfların yaz stajı uygulaması için örnekler paylaştığım bir alan olsun istemiştim. O yıllarda(bakar mısınız nasıl da mazide bırakmışım) Milli Eğitim internet bağlantılarında “wordpress.com” engelli değildi tabi. Staj içeriği de Paket Programlar olunca, burada paylaştığım örnekleri öğrenciler okulda açıp uyguluyorlardı. Şimdi okul bağlantılarından sosyal paylaşım siteleriyle birlikte bloglara da girmek yasak. Ne alakaysa! Her neyse arşivden baktım da ilk postlarda bu stajla ilgili dokümanlar örnekler vs. yer alıyor. Hatta google aramalarında ayıptır söylemesi “excel örnekleri” arama terimiyle halen baya ziyaretçi almaktayım. Sahi baktım da; sonuçlar arasında ilk sıralarda çıkıyor benim adres😀 Gülsem mi ağlasam mı bilemedim.

Her neyse efendim; o yıl çalıştığım meslek lisesine bilişim bölümü yeni açılmıştı. Sadece 10. sınıflar ve sadece bölüm öğretmeni olarak ben… İlköğretim sonrası sudan çıkmış balık gibiyim de afedersiniz. Her şey öyle karmaşık geliyor ki; ders içerikleri bile standart değil; öğrenci seviyesine göre belirleniyor modüller falan. İdareciler konuya yabancı, öğrenciler derseniz; yavrumlar n’olduklarını şaşırmışlar, zaten bir bilişim sınıfı bile yok… O sene öylece geçti. Ama ben bi türlü alışamadım, ısınamadım okula… Okul derseniz milattan kalma sanki; bakımsız, köhne, karanlık… Öğretmenler gruplaşmış, kime yaklaşsanız dert🙂 Neyse ayrılmıştım en nihayetinde, sanki ilköğretimde her şey güllük gülistanlık gibi…

Ben ayrıldım, ilköğretimde dersler seçmeli oldu, ardından norm fazlası sıkıntısı başladı. Bir kaç sene bu sıkıntılarla devam ettikten sonra, ders bu yıl zorunlu hale geldi. Tebdil-i mekan dedim iyidir düşüncesi ile İmam Hatip Ortaokulu’nu tercih ettim seve, isteye… Ama okulun binası yok, orada da bilişim sınıfı yok… Ve bir klasik olarak yeniden norm fazlası durumları. Meslekte 10 yılı devirmişim dedim, oturdum düşündüm. Sürekli kısılan sesimden de yılmışım zaten küçük çocuklarla ders yapmaktan.  Artık bu norm fazlalığı sıkıntısı ile uğraşmak istemediğime karar verdim…

Hani o köhne okul vardı ya; duydum ki o okulun çehresi epeyce değişmiş, aradan geçen yıllarda bölüm oturmuş. Ve en güzel yanı da benden başka, deneyimli, her şeyi danışabileceğim bir bilişim öğretmeni; bölüm şefi mevcut. Çok da tereddüt etmeden  istedim tayinimi kısa süre çalıştığım eski okuluma… Allah pişman etmesin. Şimdilik her şey güzel benim açımdan. Biraz ders çalışıp gidiyorum yalan yok, bu nedenle son zamanlarda kitap okumayı azalttığım gerçeği üzücü olsa da; inşaAllah zamanla daha da güzel olur🙂

Ha bir de matematik anlatmayı nasıl özlemişim:) 11. sınıflarla test çözüyoruz bir kaç derste; YGS hazırlık nev’inden. Ve kesinlikle bilgisayar anlatmaktan daha eğlenceli buluyorum🙂

Ps: Yukarıdaki güzel ama sesi korkunç kuş Kayseri’deki Anadolu Harikalar Diyarı hayvanat bahçesinde. Hafta sonu bir tur attık, oldukça güzel mekan olmuş. Buz pisti olması Elif’in hoşuna gitti. Bu korkunç sesli kuş ise Eylül’ümün yüreğini ağzına getirdi🙂

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Gezdikçe, Havadan Sudan, İzdüşüm içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yeniden… için 6 cevap

  1. sesil dedi ki:

    Rabbim pişmanlık vermesin yeni okulunda kuzucum.
    Sen zaten hep şipşak kararlar vermez misin zaten vardır bu işte de bir hayır😉

  2. Arzu Fatma Dogan dedi ki:

    Sesin cikmiyordu ne zamandir, sebebini ogrenmis olduk🙂 Hayirlisi olsun, tebdil-i mekanda ferahlik vardir muhakkak. 6 yili devirmis olmana da ayrica sevindim, darisi basima insallah🙂
    dipnot: Blog istatistiklerine iyi bak bakalim, farkli bir yerler gorebilirsin belki😉

  3. nur dedi ki:

    o yaz stajında bende vardım hocam ne güzel günlerdi şimdi çok arıyorum okulu bilişim teknolojileri bölümünü arkadaşları tabi siz değerli hocamı keşke zamanı geri alabilsek ne güzel olurdu.Şimdi çoğumuz evli kimi okuyo kiminin çocuğu olmuş zaman çok çabuk geçiyo hocam

  4. e-vren ;) dedi ki:

    Altı yıl önce okullarımızda tablet yoktu ama daha özgür bir internet vardı; bu ne yaman çelişki.
    Eski okuluna geri dönmene sevindim hayırlı olsun.
    Dura kalka bu blog serüveninde birlikte yol almak büyük keyif😉

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s