kitap Tanıtımı #88 24 Saat Açık Kitapçının Sırrı

24saataçıkkitapçınınsırrı24 SAAT AÇIK KİTAPÇININ SIRRI

Yazar: Robin Sloan

Orijinal Adı: Mr. Penumbra’s 24-Hour Bookstore

“Festina Lente” : “Yavaşça acele et! Ne fırsatları kaçıracak kadar tez canlı ol, ne de fırsatları kaçıracak kadar yavaş.”

24 Saat Açık Kitapçının Sırrı Trend Yayınları’ndan 2013’te ülkemizde çıkan orijinal baskısının 2012’de Amazon.com’da Best Seller olduğu bir kitap.

İsmi bile bir kitap severin ilgisini çekecek bir kitap. Konu ise son derece sürükleyici ve merak uyandırıcı. Yazarın bir sosyal medya uzmanı ve Twitter’da çlışmış olması kitabı okumadan önce ilgimi çekmişti. Esasında merak etmeme sebep ise Kitap Kardeşliği okuma grubundan Çilem’in son derece olumlu yorumları olmuştu. Ayın kitabı seçilmeden önce zaten almıştım, Mart ayı kitabı da olunca severek okudum.🙂

Hikaye şöyle; kahramanımız Clay isminde bir bilgisayarcı(Grafik tasarımcı mı desem, programcı mı, sosyal medya uzmanı mı, yoksa web tasarımcı mı bilemedim; hepsinden birazcık var.) Clay ekonomik kriz nedeniyle işsiz kalır ve 24 saat açık olan bir kitapçıda gece devriyesinde tezgahtar olarak işe girer. Zamanla bu kitapçının sıradan bir kitapçı olmadığını fark eder.  Çünkü kitapçı çok yüksek raflara sahip bir dükkandır ve üst raflarda bulunan kitaplarda bir gariplik vardır. Zaten bu kitapların müşterileri de garip insanlardır. Gece yarısı bir telaşla gelip kitap takas eden tipler!

24saataçıkkitapçınınsırrı1

Konunun bir kısmında Google, silikon vadisi vs. gibi bölümlerin bulunması bir bilgisayar öğretmeni olarak ekstra ilgimi çekti. Betimleremeler çok başarılıydı, anlatılan tüm olaylar insanın rahatça gözünde canlanabiliyordu. Çeviri de oldukça başarılıydı bence. Fakat hikayenin sonu konusunda biraz tatminsizlik oluştu bende. Nedense daha farklı daha heyecanlı bir son bekliyordum. “Bu muydu?” demedim diyemem bitince.  Yine de olay örgüsü, günümüz teknolojisinden bolca bahsetmesi, bunun yanında kitaplar ve kitapseverleri konu edinmesi açısından bile okunmaya değer…

Kitap hakkında daha ayrıntılı  bilgi almak için Beyaz Kitaplık’ı ziyaret edebilirsiniz. Oldukça güzel anlatmış😉 Keyifli okumalar dilerim.

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

kitap Tanıtımı #88 24 Saat Açık Kitapçının Sırrı için 5 cevap

  1. thesunrise133 dedi ki:

    Kendi içindeki bilinmeyeni bilmeden, başka hiç kimseyi tanıyamazsın. O insanın esrarını çözmek için tek yol, kendi esrarını çözmektir. Gizli katların arkasında başka katlar gizlidir, insan sonsuzluktur. Kendi içinde ne kadar derine inersen, bütün bir varoluşta, ayrıca başkalarında da o kadar derine inersin, çünkü öz birdir. Çeperse milyonlarcadır, oysa öz tektir.
    OSHO

  2. Syhn dedi ki:

    böyle bir kitap pek ilgimi çekmezdi aslında. nitekim adını duymuş ama oralı olmamıştım. yalnız yorumun dikkatimi çekti. öyleki önce telefondan okudum, bilgisayarı açınca yorum bırakayım diye kendime görev bildim🙂
    iyi okumalar dilerim.

    • zehrasunay dedi ki:

      Aaa gerçekten mi cok mutlu oldum ama ben:) peki nerden tıkladınız da okudunuz desem?:)

      • Syhn dedi ki:

        instagramdan, o yuzden cepten okudum ilkin.
        yalnız yazdıgınız yorumu kaldırmak zorunda kaldım tutabildiğim kadar gizli tutmak istiyorum blogu o yuzden link yok profilde.
        kitap yorumlarınızın devamını bekliyorum ^^ sevgiler..

      • zehrasunay dedi ki:

        Anlıyorum🙂 ben de profil resminzden dolayı farkettim🙂

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

