Kitap Tanıtımı #84 Böğürtlen Kışı

bögurtlenkisi1Böğürtlen Kışı ( Blackberry Winter )

Sarah Jio

2013’te Arkadya Yayınları’ından çıkan kitap , toplam 353 sayfadan oluşuyor. Sarah Jio’nun ilk kitabı Mart Menekşeleri’ni okumuş ve beğenmiştim. Böğürtlen Kışı da tıpkı ilk kitabı gibi cici bici bir kapak tasarımı ve  püsküllü ayracı ile çok şık bir tasarıma sahip. İlk bakışta bir “kadın kitabı” algısı oluşturuyor. Ki içerik de nedense erkeklerin seveceği tarzda yazılmış gibi gelmiyor bana… (Bu arada yukarıdaki fotoğrafı ben çekmeye çalıştım az önce, belki zamanla daha iyi kareler de çekebilirim😉 )

İki annenin yaşadıkları acıları anlatılıyor kitapta. Mart Menekşeleri’nde olduğu gibi iki farklı zaman katmanında geçiyor öyküler. Biri günümüzde yaşayan ve bebeğine hamileyken onu kaybeden gazeteci Claire Aldridge, diğeri de Claire’nin araştırdığı 1933’te yaşanmış bir öykü. Vera Ray ismindeki genç ve fakir anne geceleri çalışmak zorunda ve bir sabah döndüğünde evde yalnız bıraktığı 3 yaşındaki oğlu Daniel’i bulamıyor… Her iki öykünün geçtiği zamanlarda yani 1933’ün Mayıs’ında ve 2013’ün Mayıs’ında beklenmedik bir fırtına çıkıyor. Böğürtlen mevsiminde olmasından dolayı bu fırtına Böğürtlen Kışı olarak adlandırılıyor. Hikaye beklenmedik bir sonla bitiyor.

Son derece sürükleyici bir kitap, daha geniş bir vakit olsa bir günde bitirebilirdim fakat benimki 2,5 gün sürdü.🙂 Normalde “bestseller” tarzı okumayı sevmiyorum ama bu yazarda beni çeken bir şeyler var… Ha bir de kitabın girişinde Türk okura teşekkür etmiş.🙂

Kitap arka kapağı şöyle;

“Canım Danielım,

Kaybolduğun gün dünyam sona erdi, canım oğlum. Seni her kim alıp götürdüyse, seninle birlikte kalbimi, hayatımı da çaldı. Ben senin gülümsediğini görmek, kahkahalarını duymak, mutluluğunu paylaşmak için yaşıyordum.”

Vera Ray 1933 yılının o karlı mayıs akşamında üç yaşındaki oğlu Danielı son kez öptüğünü bilmiyordur. Her ne kadar oğlunu yalnız bırakma düşüncesinden nefret etse de hayatlarını devam ettirmek için çalışmak zorundadır. Tek avuntusu, gün ağardığında küçücük oğluna sarılacak olmasıdır. Ancak Vera geri döndüğünde karşılaştığı manzara, Danielın boş yatağıdır. Bir de karlar içine gömülmüş olan oyuncak ayısı.

Seksen sene sonra Seattle yine mayıs ayında karlar altındadır. Köklü bir gazetede muhabir olan Claire Aldridge, bu doğaüstü olayı haber yapacaktır. Araştırmalarına devam eden Claire, küçük çocuğun bu zamana kadar sonuçlanmamış kaçırılma davasıyla karşılaşır. Evlat kaybetmenin ne demek olduğunu çok iyi bilen Claire, bu olayı çözmeye karar verir. Ancak çözdüğü her düğümün, onu Verayla olan bağlantısına yaklaştırdığından habersizdir…

Böğürtlen Kışı aşkı, umudu ve umutsuzluğu derinden anlatan muhteşem bir kitap. Bu öyküyü yüreklerinizden kolay kolay silip atamayacaksınız.”

Kitabın sonunda ise bu hikayenin nasıl oluştuğunu anlatırken bir gün ailesi ile arabada giderken radyoda ilk kez duyduğu bir şarkıdan esinlendiğinden bahsetmiş. Bu şarkının ismi de Böğürtlen Kışı imiş. O şarkı aşağıda, belki dinlemek istersiniz…

Hilary Kole – Blackberry Winter

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça, Uncategorized içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kitap Tanıtımı #84 Böğürtlen Kışı için 3 cevap

  1. sahika dedi ki:

    Bu kitabı ben de almayı düşünüyorum fakat yazarın diğer kitaplarını okumadım, önce onları mı okumalıyım?🙂

    • zehrasunay dedi ki:

      Ben de Mart Menekşeleri’ni okudum sadece, konular birbirinin devami değil ikisi de sürükleyici:)

  2. faize toktay dedi ki:

    bende az önce okudum sabah başladım az önce bitirdim 6 satte bitirdim kitaptaki vera ve charlesin birlikte dansttiği stardust adlı şarkyı bilgisayarımda ararken bu sayfaya ulaştım bu notu yazma geregi duydum ben o şarkıya ulaşamadım 1929 yılında yapılmış stardust şarkısını burada paylaşırsanız çokmemnun olurum bir çok şarkıya ulaştım o isim altında ama hangsi gerçek anlayamadım

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

