En kötü öğrencilik anım #blogfırtınası 15. gün

Gün 15. İyi ya da kötü, herhangi bir çocukluk anınıza yeniden hayat verin, bugünkü içgörülerinizle tekrar bakın.

kompozisyon

Orta 2. sınıftaydım, Türkçe öğretmenimiz bir kompozisyon ödevi vermişti. Konu, “Gelecekte yaşayacağınız bir olayı hayal edip anı şeklinde yazın” gibi bir şeydi. Ben de uzun uzun düşünüp, gerektiğinden fazla ciddiye alarak bir kompozisyon yazmıştım. Kompozisyonda ben emekli bir ilkokul öğretmeniydim ve ne hikmetse o yıl Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ödüllendirilerek Azerbaycan’a geziye gönderiliyordum.

1991-92 yıllarına tekabül ediyor benim bu olayı yaşadığım dönem. O günlerde interneti, arama motorları kullanmıyoruz ne yazık ki, evde bir bilgisayar falan da yok. Bol bol ansiklopedi karıştırarak önce Azerbaycan hakkında bilgi topluyorum. Öyle heyecanlıyım ki, mükemmel olması için uğraşıp duruyorum. Uçaktaki yolculuktan başlayarak yazıyorum, Bakü’deki üzüm bağlarından tutun da kahvelerde oturulan engin taburelere, halkın giyim kuşamından, yiyip içtiklerine varana kadar ayrıntılı bir kompozisyon yazıyorum, hiç evlenmemiş, yurtdışına hiç çıkmamış o emekli öğretmenin duygularını elimden geldiğince yansıtmaya çalışıyorum…  Herkesin yarım sayfa yazdığı ödevi ben 3 dosya kağıdına dolduruyorum…

Ödevlerin teslim tarihi gelip çatıyor, heyecanla dosyaya koyup öğretmene veriyorum. Hızla gözden geçirirken benimkinde takılıyor. Kalbim hızla atıyor beğenip beğenmeyeceğini öyle merak ediyorum ki, övgü dolu sözler bekliyorum. İsmimi okuyor, yazdığın bu ödevi sınıf arkadaşlarına da okumak ister misin diye soruyor. Çekinerek de olsa istediğimi söyleyip okuyorum…Okudukça rahatlıyor ve kendimi mutlu hissetmeye başlıyorum, çünkü hiç kimsenin değil benimki sınıfa sunulmaya layık görüldü diye düşünüyorum.

 

Sözlerim bitince tahtaya çıkmamı söylüyor. Önce sınıfa dönüp; “Nasıl, beğendiniz mi?” diye soruyor. Arkadaşlarımın cevabını hatırlamıyorum hatırladığım halen mutlu hissediyor oluşum. Sonra bana dönüp o buz gibi soruyu soruyor; “Nerden bulup yazdın sen bunu? Utanmıyor musun, bir yerlerden bulup getirdiğin şeyi kendim yazdım diyerek beni kandırmaya? Bir de öğretmen çocuğu olacaksın… Otur yerine!” Ne kadar kendi yazdığımı söylesem de inandıramıyorum… Ağlayarak yerime oturuyorum.

Eve döndüğümde babama, anneme anlatmak içimden gelmiyor. Odama çekilip gözyaşlarımın ıslattığı ödev kağıtlarını yeniden ağlayarak yırtıyorum en küçük parçaya ulaşana kadar.  O gün vazgeçiyorum “sözelci” olmaktan lisede… O gün bırakıyorum kitap okumayı… O gün ödevler için fazla zaman harcanmaya değmeyeceğine karar veriyorum…

Nedense bu yaşta bile hüzün kaplıyor o anımı düşünürken içimi… Ve bir öğretmen olarak bir çocuğun emeğine saygı göstermemenin, dahası ona güvenmemenin  içsel dünyasında ne denli etkili olacağını çok iyi biliyorum. Ve o ödevi saklamadığım için pişman oluyorum…

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Blog Fırtınası, blogfırtınası içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to En kötü öğrencilik anım #blogfırtınası 15. gün

  1. semra dedi ki:

    Orta 3. sınıftaydım.Geciktirdiğim kompozisyon ödevimi dersten önceki tenefüste yazıvermiştim aceleyle..Ama aceleyle yazsam da ortalamanın üstünde olmuş ve Türkçe Öğretmenim benim yazdığıma inanmayarak “Sen de mi Brütüs?” demişti.Ve aynı hayal kırıklığı..Arkadaşlarım şahitti tenefüste yazdığıma ama..Ama işte..

  2. sesil dedi ki:

    Hevesin yüzümü güldürdü öğretmeninin tavrı ise içimi burktu.Okulu sevdirende nefret ettirende öğretmenler değil midir zaten.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

