Turkuaz #blogfırtınası 9. gün

Bir kaç gündür il dışında olunca blogfırtınasına iştirk edemedim. Kaldığım yerden olmasa da 9. günden devam 😉

Gün 9.  Bir kafedesiniz, başınızı kaldırdınız ki kimi göresiniz! “Kimi” kısmı size kalmış, buyrun yazıda anlatın. (Olay tamamen kurgu olsa da “turkuaz” bir gerçek ve adı geçen kafe de gerçek bir mekan, 2000 yılında orayı mesken tuttuğumuz da bir gerçek, ve hatırladığım en temel ayrıntı o kocaman müzik kutusu)

ijuke_0_1_Size470X670

Final haftası gelip çatmıştı. Beşevler metrosundan indiğimizde, okula varmadan  önce hemen sol tarafta kalan Turizm Otelcilik Lisesi uygulama otelinin kafeteryası bu soğuk kış günlerinde bizim ders çalışma mekanımız olmuştu. Aslında eskiden kütüphanede çalışırdık. Ama grupla çalışınca ister istemez okuma salonlarında çıkardığımız gürültü neticesinde aldığımız uyarılar ve sert bakışlarla mekanımızı değiştirmiştik. Hem de ders çalışırken yanında soğuk sandviç ve tostlar ile bol bol da çay içme şansımız oluyordu. Esasında ne zaman bir gayret ile ders çalışmaya başlasak muhakkak birilerini görüp dedikoduya da başlamıyor değildik. İlk zamanlar sadece üç kişiydik. Bizim notlar yüksek olunca grup kalabalıklaşmıştı. Önceleri sadece kızlardan oluşan gruba zaman zaman erkek arkadaşlardan da katılanlar oluyordu.

Masaları birleştirip kocaman bir masa etrafında güle oynaya tekrar yapıyorduk. Bir gün herkesten önce ben vardım mekanımıza. Garsonlar lise öğrencileriydi; bizden 2-3 yaş küçük gençler. Artık bizi tanıdıkları için hemen birleştirdiler bir kaç masa ve daha kimsenin gelmediğini söylediler bana. Gerçekten de yarım saat kadar erken gelmiştim. Bir çay söyleyip oturdum. Millet gelene kadar defterleri fotokopileri çıkarmak için çantama eğildim. Başımı bir kaldırdım ki O… Evet tam karşımda ayakta duruyor sıcacık gülümsemesiyle bana bakıyordu.

Oturuyor olmama rağmen dizlerimin bağı çözülüyor gibi hissettim. Kalbim yerinden çıkacak gibi hızla çarpmaya başladı. Yanaklarım alev gibi yanıyordu. Zar zor gülümseyişine karşılık verip başımla selamladım. “Oturabilir miyim?” dedi.  Birazdan gelecek bizim ahaliyi düşünerek ve dillerine düşmekten endişe ederek ne cevap vereceğimi düşünürken “Sadece bir kaç dakika” diyerek beni rahatlatmaya çalıştı. Ben olur demeden o çoktan oturmuştu bile. Gözlerinin rengine bir türlü karar veremiyordum, mavi veya yeşil… Turkuaz mı desem yoksa… Ben gözlerinin rengini düşünürken o hala gülümsüyordu. Ne kadar da rahat, kendine güvenli bir insan.

“Biliyorsun haftalar oldu…” diyerek başladı söze, yine küçük bir kız çocuğuyla konuşuyor gibi bir edası vardı. Evet çoktan unutmuştum, daha doğrusu sorduğu soruya ne cevap vereceğime karar veremediğim için ertelemiştim.  “Ben sabırlı bir insanım ne kadar istersen beklerim yeter ki…” işte yine aynı konuya girmek üzere… “Aileme de bahsettim….” aileler mi yok artık… “Öğrencim olman seni zor durumda bırakacağından mezun olmanı beklemek…” Ne diyeceğim şimdi ben bu adama?

“Biliyorsunuz yarın sizin dersinizden sınav var, birazdan arkadaşlar da gelecekler şimdi müsaade ederseniz onlar gelmeden, yani görmeden onlar, çünkü görürlerse, yarın da sınav var, sizin için de pek iyi olmaz hem, bir de hakkımda konuşsunlar da istemiyorum, anlayışla karşılarsını değil mi? Kusura bakmayın olur mu? Şeyy… gözleriniz ne renk?” İşte mahvettim konuşmayı, zaten ne zaman konuşabildim ki ben, bastı kahkahayı. Turkuaz derse evet diyeceğim, evet evet bir kumar oynayım bakalım, totem mi diyorlardı yoksa buna, nasılsa turkuaz diye bir göz rengi de yok, nasılsa bilemeyecek ve ben de “bilemediniz hayır” diyeceğim. İşte bitti gülmesi, nasıl da sıcak bakıyor, Allah’ım turkuaz dese, der mi ki? Yok canım neden desin turkuaz diye göz rengi mi var?

“Gözlerim mi ne renk? Kimisi mavi diyor kimisi yeşil, ama bence gözlerim turkuaz”

🙂

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Blog Fırtınası, blogfırtınası içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to Turkuaz #blogfırtınası 9. gün

  1. yeliz dedi ki:

    Çok romantik 🙂

  2. mavi dedi ki:

    Çok hoş. E devam mı?? 🙂

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

