Kitap Tantımı #78 Beyoğlu’nun En Güzel Abisi

beyoglu-nun-en-guzel-abisi_508976BEYOĞLU’NUN EN GÜZEL ABİSİ
Yazar: Ahmet Ümit

21 Ekim’de Everest’ten çıkan Ahmet Ümit’in son kitabını bitireli bir kaç gün oldu. Esasında tür olarak polisiyeyi çok sevmesem de Ahmet Ümit sevdiğim bir kalem(di). Eski performansını son kitabında pek bulamadım işin açığı. Nerde İstanbul Hatırası, nerde Beyoğlu Rapsodisi demeden edemiyorum. Ha tamamen haksızlık etmek de istemem akıcı bir üsluba sahip her zamanki gibi. Sadece ilk bölüm ve orada kurduğu cümleler edebi açıdan beni çok etkiledi. Sonrasında ise biraz aceleye getirilmiş, sayfalarca çözülemeyen cinayet bir aile yemeğindeki sıradan bir sohbet esnasında çözülüvermiş vs. hoşuma gitmeyen noktalar oldu.

Ama tabi ki benim gibi Ahmet Ümit’i sevip acaba ne yazdı nasıl yazdı merakına kapılan herkesin tereddütsüz okuyacağına da eminim. Hele de bunca reklamı yapılmışken(!) Reklam edebiyata ters geliyor benim mantığımda. Hadi tanınmamış bir yazar olsa anlarım da zaten belli bir okuyucu kitlesi var yazarın. Aynı etkiyi Elif Şafak’ta da hissetmiştim. Reklam olayı abartıldıkça bendeki beğeni oranı azalıyor. Onda da Aşk kitabında yapılmıştı örneğin abartılı reklam kampanyaları. Nerede Araf, Mahrem, Pinhan dedirtmişti Aşk da… Amaç para kazanmaksa amaçlarına ulaşmıştır tahmin ediyorum her iki yazar da ama amaç o kemikleşmiş okuyucu kitlesini memnun/tatmin etmekse her ikisi de bu noktada biraz düşünseler iyi ederler sanki.

Kitaba dönecek olursam, 411 sayfadan oluşuyor. Karakterler Ahmet Ümit okuyucusuna tanıdık. Başkomser Nevzat, Ali, Zeynep, Evgenia ve hatta köpek Bahtiyar🙂 Tarlabaşı’nda yılbaşı gecesi işlenen bir cinayeti çözmeye çalışıyor ekip. Arada Gezi Parkı olaylarından bahsediliyor bolca. Mesela bu konu okuyucuyu bunaltıyor. İster haklı bulsun, ister haksız, yazarın bir öğretici kimliğine bürünmesi, kendi düşüncelerini mutlak doğru gibi aktarmaya çalışması, hazır henüz unutulmamışken Gezi Parkı olaylarından ben de biraz ekmek yiyeyim der gibi algılanıyor. Kitap içerisinde hiç olmamasına rağmen doğa üstü olarak ağaçların konuşturulması son derece sırıtıyor.

Ayrıca benim hoşuma gitmeyen bir nokta da yazarın kendisini de bir karakter olarak kitaba yerleştirmesi. Bunun örneğini daha önce Mustafa Kutlu’nun Tahir Sami Bey’in Özel Hayatı kitabında okumuş ve fakat rahatsız olmamıştım. Sanıyorum bu kitapta hoşuma gitmemesine sebep, yazarın kendisini övgüyle anması. Kendisinden kitapları çok sevilen, anlayışlı, güzel gülen, insana güven veren şeklinde bahsetmesi hoşuma gitmedi. Oysa ben de gülüşünü beğeniyorum, sıcak ve güven verici buluyorum adamın fakat kendinden öyle bahsedince rahatsız oldum nedense…

Ha bir de katili tahmin etmiştim😉 Sıkılmadan okuyabilirsiniz, keyifli okumalar… Yazarın kitabı hakkında minik bir tanıtım videosunu da şuradan izleyebilirsiniz.

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kitap Tantımı #78 Beyoğlu’nun En Güzel Abisi için 2 cevap

  1. e-vren ;) dedi ki:

    Öncelikle bu güzel yazı için teşekkürler (; Ahmet Ümit son kitabının ismini ilk kez geçen yılki TÜYAP Kitap Fuarı’nda açıklamıştı; bunu da duyuran ilk blog yazarıydım. Ancak o dönemde yazımına başalanan hatta ismi bile belirlenen romanın birkaç ay önceki Gezi olaylarına değinmesi senin de bahsettiğin üzere romanın niye 400 küsur sayfaya uzadığının da göstergesi. Ayrıca bir yazar gerçekten edebi bir birikime sahip değilse popülaritenin koşuşturmacasında onu meşhir eden eserleri kadar sağlam yeni eserler beremez hale gelebiliyor. Sinan Yağmur örneğinde olduğu gibi. Kitap okuduğun ve okuduklarını paylaştığın için ayrıca teşekkür ederim; bunlar çok kıymetli…

    • zehrasunay dedi ki:

      Evren, senin okuman ve dahi kıymet vermen benim icin çok değerli…Teşekkür ederim:)

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

