Bir tatil fotoromanı

Olimpos

Merhaba 🙂 Uzun zamandır uzun yolculuklara çıkmamıştık ailecek. Bu yaz tatilinde Eylül de biraz büyümüşken -daha 11 aylık- biraz dolaşalım istedik. Toplamda 2700 km kadar yol kat etmişiz. Yeni arabamız ile ilk uzun yol maceramız oldu aynı zamanda. Çok şükür sorunsuz noktalandı. Seviyoruz Jetta’yı 🙂 Ayrıca sevdiğimiz diğer büyük yardımcımız ise telefonumdaki navigasyon yazılımı IGO. image image

Bize büyük faydası oldu. Ve tabi vazgecilmez google maps 🙂 Ben de co pilot pozisyonunda idim 20 gün boyunca yollarda, elimde telefon navigasyonu, dilimde hiç durmadan “aman yavaş” “radar mı o”cümleleri ile 🙂

Odunpazarı

İlk durağımız Eskişehir oldu. Eskişehir öğretmenevinde 1 gece kaldık ve ertesi gün taihi dokusunu koruyan Odunpazarı evleri, Cam sanatları müzesi, Kurşunlu Külliyesi ve Sazova Parkı’nı dolaştık. Eskişehir’i çok sevdik, çok düzenli, tertemiz ve sıcak bir şehir.

Cam Sanatları Müzesi’nden

Eskişehir insanları hakkında bir günde fikir sahibi olmak güç de olsa, öğretmen evi bahçesinde tanıştığım kişiyi, gülümsemesini, içtenliğini ve sıcaklığını hiç unutmayacağım sanırım. Eskişehirli denince aklıma gelecek olan insan profili muhtemelen o olacak 🙂

Sazova Parkı

Bu arada yeri gelmişken yazayım, hiç bilmediğimiz yerlerde Foursquare’in de faydası oldu bize, iftar saatine yakın varmıştık ve civarda popüler restoranları ordan tarayıp, Acıktım Kafedeyiz isimli bir mekan bulduk. Gerçekten çok ilgili ve güler yüzlü personelin yanı sıra yemekler ve mekan da harikaydı. Keşke Niğde’de de olsa böyle yerler dedik.

Şu aşağıdaki gemi Sazova Parkı’ndaydı. İhsan Oktay Anar’ın Amat kitabını hatırlattı bana içi bile çok orjinaldi 🙂 Kaptanın papağanından zindanda çürüyen esire kadar düşünülmüş:)

Eskişehir gezimizden sonra geç saatlerde kayınvalidemlerin Balıkesir-Akçay’da bulunan yeni yazlıklarına ulaştık. Orada toplam 9 gün kalmışız. Akçay, Altınoluk ve Ören’i gezdik. Ramazan nedeniyle Elif harici denize giren olmadı 🙂 Ama su çok soğuktu. Akdeniz kıyıları ile kıyaslayınca Ege’de denize girmek üşütüyor insanı. Bunun yanında çok kalabalık. Belki bayram tatiline denk geldiğinden bilemiyorum ama gerçekten sahiller acaip kalabalıktı. Yazlık ise tam kafa dinlemelik mekan. Gürültü yok, hava kirliliği yok, her yer zeytin ağaçları ile çevrili, dalından incir kopardım mesela hayatımda ilk kez 🙂 İklim daha yumuşak olduğu için İçanadolu ile kıyaslayınca daha yeşil ve meyve sebze çeşitliliği çok daha fazla.

Terastan bahçe;)

Orda bana en ilginç gelen mekan her zamanki gibi eşimin ve hatta bizim de nüfüsa bağlı olma nedeniyle köyümüz olan Çamlıbel oldu. Kaz dağlarında denize 6-5 km mesafede şirin bir köy. Buradaki köylerle kıyaslanınca çok hareketli. Turistik mekanlar çay bahçeleri çok. Eylül için ise ev riskli çünkü 3 katlı ve biz başımızı çevirdiğimiz anda merdivenlere tırmanırken bulduk hep kendisini. 🙂

20130808_134404

Köy yolundan Akçay:)

Orada bir kaç iftar ve bir kaç sahur yaptık kayınvalidemle. Giderken çok sıkılacağımı düşünsem de öyle olmadı hatta çabucak geçen günlerdi… Elif için de güzel oldu siteden bir kaç arkadaş edindi 🙂

20130808_143509

Köydeki çay bahçesinde 200 yıllık havuz, minyatür Marmara denizi haritası şeklinde yapılmış.

Balıkesir’den ayrıldıktan sonra Pamukkale’ye 3 k mesafede bulunan Akköy isimli bir kasabada bir gece konakladık. Milli Eğitim iyi iş çıkarmış. Bir Turizm Otelcilik Lisesi’nin uygulama otelinde kaldık. Gerçekten güzeldi. Hiç beklediğimiz gibi değildi. Yolunuz düşerse mola vermek için düşünebilirsiniz. Ama yemekler maalesef özensiz. Dışarıda yemenizi tavsiye ederim.

Akköy'deki uygulama otelinin bahçesi Elif kaçırmadı havuz görünce:)

Akköy’deki uygulama otelinin bahçesi Elif kaçırmadı havuz görünce:)

Ertesi gün Pamukkale’yi gezdik. Ben ilk kez görüyorum ve çok sevdim. Bembeyaz sular içinde yalın ayak gezinme keyfi farklı bir duygu. Orası da aşırı kalabalıktı. Çoğunlukla da turist ağırlıklıydı. Eylül yarı yolda babasının kucağında uyuyunca sadece Elif ve ben sonuna kadar tırmanabildik. Elif bayıldı, öyle olacağını düşünmediğimiz için yanımızda mayosu yoktu ama aldırmadı, elbisesi ile daldı suların içine 🙂 IMG_7229 Pamukkale sonrası Denizli merkeze uğradık. Çok dar caddeler ve yoğun trafik insanı bunaltıyor arabayı bırakacak yer bulmak zor. Buna rağmen ben inip Babadağlar diye bir çeyizlik eşya satan  çarşıyı dolaşıp Denizli’nin tekstil ürünlerinden alışveriş yaptım 🙂 IMG_7262 Denizli sonrası ver elini Antalya diyerek Çıralı’ya doğru yola koyulduk. Çıralı Kemer ve Kumluca arasında şirin bir yer. Olimpos’a çok yakın. Deniz tertemiz sıcacık tek dezavantajı deniz zemini çakıllı ve birden derinleşiyor. Orada daha önceden arkadaşımın üç yıldır üstüste gidip konakladığı ve bize de tavsiye ettiği bir pansiyonda kaldık. Bungalov evlerden oluşan bu pansiyonu bir karı koca işletiyor. Toplam 7 tane ağaç ev var ve yemekleri harika lezzetli. Benze tek olumsuz yanı denize 3-4 km mesafede ve dağda olması. Yani ben sabahın erken saatlerinde kendi başıma inip kartta yavrusu görmeyi isterdim bu bebekle ve o uzaklıktan mümkün olmuyor. Fakat bunun şöyle bir avantajı var ki, Antalya gibi memlekette Ağustos ayında dağda olması nedeniyle belki de geceleri çok serin. Gece yarısından sonra battaniye ihtiyacı duymak güzel bir his 🙂 Ha bir de bahçedeki hamaklar az uyuyakalmadık içinde 😉

Ağaç Evimiz:)

Pansiyonun ismi Oran Pansiyon. Olur da yolunuz düşer ise Niğde’den Cüneyt ve eşinin selamını iletin Kamil abiye 🙂 Bir de burası çok ilginç bir yer. Biz konakladığımızda bizimle birlikte orda kalan diğer ailelerin hiç birinin neredeyse ilk gelişi değil, 3., 4. hatta 6. kez geliyoruz diyen vardı ilginç… IMG_7385 Çıralı’da kaldığımız müddetçe bir gün yat turuna bir gün de yakındaki Tahtalı dağının zirvesine teleferik ile çıktık. İkisi de harika deneyimlerdi. Ben yüzmedim ama eşim ve Elif bayıldı koylarda yüzmeye 🙂

2365m'de Tahtalı Zirve;)

2365m’de Tahtalı Zirve;)

Dönüş yolunda ise Antalya’da Aquarium a uğradık. Yolunuz düşerse mutlaka uğrayın, balıklar harika bunun yanında akvaryumların dekore edilişi de çok güzel her akvaryumda farklı bir konsept uygulanmış bayıldık. İçerisi karanlık ve flaşlı çekim yasak olduğu için pek güzel görsel kalmadı elimizde ama zihnimizdeki görüntüler henüz taze 🙂

Antalya Aquarium

Antalya çıkışı ise Konya’da dayımlarda mola verip iki gece de onlarda misafir olduk. Konya bizim için özel bir şehir. Çok sevdiğim bir şehir olmasa da evliliğimizin ilk yıllarının geçtiği, ilk bebeğime merhaba dediğim şehir. İçerisinde hem güzel hem de zor anıları barındırıyor. Merkezden araba ile ilk görev yaptığım okul yolunda giderken o yolda geçen dolmuş yolcluklarımı hatırladım. Hep yorgundum 🙂

Meram

Velhasıl Eylül Zeynep ile yolculuk her nekadar zor da olsa güzel bir 20 gündü. Eminim kış boyu özleyeceğiz.

Taş üstünde taş bıraktım...

Taş üstünde taş bıraktım…

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Gezdikçe, Havadan Sudan, İzdüşüm içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Bir tatil fotoromanı

1. 1biranne dedi ki:

harika bir gezi yazısı olmuş, kaleminize sağlık:) gün olur da aynı tatil rotasını takip edersek ailece, sizin sayenizde olucak ve sizi anacağız emin olun:)
    bu arada benim 5 yaşında bir kızım var ve şimdi yeniden hamileyim. 2 çocuğunuzla olan fotoğraflarınıza baktığımda bizi gördüm sanki.. sevgiler

• zehrasunay dedi ki:

Teşekkür ederim 🙂 Sevgiler… Dilerim sağlıcakla kucaklarsiniz bebeginizi de… 🙂

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?