Kitap Tantımı #71 Kardeşimin Hikayesi

01KARDEŞİMİN HİKAYESİ

Yazar: Zülfü Livaneli

“Mutlu olabilmenin tek şartı ‘unutmayı’ başarabilmekti.”

–Kitap Kardeşliği grubu her geçen ay biraz daha büyüyor. Kardeşimin Hikayesi birlikte okuduğumuz 7. kitap.  onlarca kişinin aynı kitabı okuyup üzerinde konuşması çok hoş bir fırsat. Eskiden okuduğum kitaplar hakkında bloğa yazdıktan sonra kitap hakkında yazı altına yorum yazarak kitap hakkında muhabbet ettiğimiz insanlar olduğunda nasıl mutlu olurdum. Şimdi öyle çok ki bu imkan,Instagram, Facebook ve Twitter üzerinden kitabı konuşabiliyoruz. Bunun yanı sıra çok sıcak dostluklar da edindik bir kısmımız daha çok yakınlaştık, Messageme’de, Hangouts’da muhabbetin dibine vurduk 🙂 Kitap kardeşliği son derece amatör ruhla bir araya gelmiş insanlardan oluşuyor. Bir çoğumuz bir çok açıdan birbirimizden çok farklıyız. Ama ortak paydamız kitaplara olan sevgimiz. Birlikte belirlediğimiz ayın kitabını okuyup bu keyifli birlikteliğe katılmak isterseniz grubumuzun blogunu ziyaret edebilirsiniz.–

Kitaba gelecek olursak, Doğan Kitap’tan Nisan sonunda çıkan Kardeşimin Hikayesi’nin en büyük talihsizliği Serenad’dan sonra yazılmış olmasıdır sanırım. Her ne kadar akıcı bir dile sahip de olsa, sonuna kadar heyecan barındırsa da Livaneli Serenad’daki başarıyı yakalayamamış.  Serenad’ı ne kadar beğendiğimi şurada yazmıştım.

Olaylar İstanbul’a iki saat uzaklıkta, Karadeniz kıyısında bulunan Podima köyünde gerçekleşiyor. İstanbul’un kalabalıklığından sıkılan emekli mühendis Ahmet ömrünün kalan kısmını geçirmek üzere Podima’dan bir ev satın alıyor ve evi kütüphane şeklinde döşüyor. Odalar duvarlar ile değil de raflarla ayrılıyor. Derken bu sessiz sakin köyde Arzu isminde bir kadın bir cinayete kurban gidiyor ve olaylar bu şekilde başlıyor. Cinayeti araştırmaya gelen genç gazeteci güzel kız ile bizim yaşlı mühendis arasında bir ilişki başlıyor.

Ben çok fazla cinayet romanı okumadığım için belki de sonunda katilin kim çıkacağını baştan tahmin edemedim. Ama tahmin edenler yok değil. Tabi asıl sürpriz katilin kim olduğu değil bambaşka bir son olay bekliyor okuyucuyu. Bu farklı sonu ise belli bir noktadan itibaren kestirmeye başlıyorsunuz.

Ben çok fazla sevmedim. Özellikle içerisine yerleştirdiği Dostoyevski, Tolstoy, Gorki gibi alıntılar ile “bakın ben ne çok okudum alın bunlar da ispatı” algısı oluştu bende, bir de bunun yanı sıra, teknolojik kavramlar, markalar bolca zikredilmiş; Iphone, Ipad, Google, Facebook vs. Bunların kullanılması ise “bakın ben yaşlı maşlıyım ama teknolojiyi de iyi bilirim” algısı oluşturuyor bende 🙂 Bir de üzerine Mehmet karakterindeki eski devrimci ruhun sol edebiyatı sosu kullanılarak vurgulanması ile birleşince bütün bunlar bana kitabın ticari kaygı ile yazıldığı izlenimini verdi. Ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim. kitapta bahsedilen o dünyada görülmemiş eşsiz gerçeküstü aşk ise çok havada kalıyor. Bir okuyucu olarak o duyguları hiç hissedemedim. (Kişisel fikrim aşkı Nazan Bekiroğlu yazsın, Sabahattin Ali yazsın, Vedat Türkali yazsın biz de okuyalım… 🙂 )

Bir de nazara karşı kurban kesilmesi olayı ve kurban bayramından pagan ayini ve vahşet şeklinde bahsetmesi beni rahatsız etti. Etlerini yediğimiz hayvanları konuşturması bizim onları vahşice yediğimizi belirtmesi ise yapmacıklıktan öteye geçmedi benim gözümde.

Netice itibarıyla okunabilir bir kitap, ve kesinlikle yaz tatili kitabı kategorisine alınabilecek edebi açıdan değilse de akıcı dili ve sürükleyiciliği ile güzel kitap.

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

