Tiroid Falan II

Bir önceki tiroidli yazımda acayip moralsiz, üzgün ve kızgındım. Süreç şöyle devam etti; buradaki Dahiliye Uzmanının Kayseri’deki hocası Prof. Dr. Kürşad Ünlühızarcı’ya muayene için gittik. Sağ olsun kendisi konusunda uzmanlığının yanı sıra bir o kadar da soğuk kanlı ve insanı rahatlatacak biri. Benim en büyük üzüntümün emzirmeyi noktalama ihtimalimin bulunması olduğunu görünce uzun uzun anlatarak rahatlattı. Emzirme devam edilebiliyor ilaçla… Hipertiroidi denen durum var bende yani T3 ve T4 almış başlarını gitmişlerken Tsh minimum değerinin yüzlerce kat aşağısında oyalanıyor. Her durumda desteğim olan ki Allah eksikliğini göstermesin , annemin ilk sorusu “Neden olur?” oldu. Doktorun verdiği yanıt şöyle, “pek çok nedenden olmuş olabilir ama bizim için bu noktada sebep değil bundan sonra ne yapacağımız önemli” oldu. Yaşanılan üzüntü, korku gibi durumlarda hormonlar böyle şuursuz hareket ederek bünyeyi yıpratabiliyormuş. (Bu cümle o doktora ait değil 🙂 ) Tabi bu süreçte sadece o doktorun görüşleri yetmedi bana, sağ olsun tıp öğrencisi kuzenim de hocasının da fikirlerini aldı… Buradaki dahiliye uzmanının görüşlerini de dinledim. Ve maalesef internetten de araştırdım. Kürşad Hoca en çok buna kızıyor 🙂 Bu satırları okuyup kendi rahatsızlığınızı değerlendirmeyin, gidin işin ehline rahatlayın 😉

Thyramozol isimli bir ilaç kullanıyorum şimdilik, günde iki kez. 20 gün dolunca yeniden değerlere bakılıp ona göre bir yol haritası çizilecek. 3 ihtimal olabilir dedi doktor, doz artırabiliriz, doz düşürebiliriz, ya da aynen devam edebiliriz. Tedavi süresi tamamen bünyeye bağlı uzun da sürebilir kısa da. İlaç almaya başlayalı 15 gün oluyor ve inanılmaz rahatladım. Eşim dalga geçiyor eski sinirli halim uçtu gitti 🙂 Sabah kahvaltı hazırlarken kendisine bakarak “Günaydınım, nar çiçeğim, sevdiğim…” şarkısını söylemeye bile başlamışım 🙂 Bunun yanı sıra kilo da aldım, yaklaşık 2,5 kg kadar 🙂 Hiç kilo aldım diye mutlu olacağımı düşünmezdim. Bu hızla gitmez inşallah gerçi:) Ve halsizlik durumu da nispeten daha iyi hamdolsun. Kendime o kadar dert edindiğim olayları ise daha az hatırlıyorum. Öyle oluyordu ki hiç aklımdan çıkmıyordu yapılıp edilenler, şimdi nadiren anıyorum. Anarken de çok üzerlerinde durmamaya gayret ediyorum. Allah herkesin yaptığının karşılığını verir nasılsa. Her şeyden ve herkesten önemli olan bir anne olarak da benim sağlığım… Rabb’ime sonsuz şükürler olsun. İnşaallah değerlerim de iyi çıkar;) Siz de sevgiyle, musmutlu kalın…

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı İzdüşüm içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

4 Responses to Tiroid Falan II

  1. Taha Mutlu dedi ki:

    Geçmiş olsun. Hormonel bozukluklar insanın başının belası oluyor en sıkıntılı anlarda.(Ya da sıkıntı hormonların başının belası 🙂 İyileşmenize çok sevindim. İnşallah eski sağlığınıza tekrardan kavuşursunuz. Ailenizle sağlıklı bir ömür geçirirsiniz.

  2. hakkiocal dedi ki:

    Hypothyroidism gecirmis birisi olarak, size acil sifalar diliyorum Insallah hic cekmemis gibi olursunuz.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

