Tiroid falan

imagesCANMEY51Son bir iki aydır istemeden zayıfladığımı söyleyip duruyordum, ki Eylül Zeynep 6. ayını bugün doldurmuş olmasına rağmen ben hamilelik öncesi kilomun bile altındayım. Bunun yanında sürekli halsizlik hali ve aşırı su tüketimi ve sinirlilik gibi şikayetlerim de vardı. Ben bu ikinci gruptakileri şikayetten saymıyordum aslında. Her neyse aile hekimimize bu konuda danıştığımda hormonlara bi bakalım diyerek tahlil istedi. Sonuç t3 ve t4 maksimum değerin 2 katı iken, tsh minimum değerin çoook çok altındaydı. Hemen bir dahiliye uzmanına yönlendirdi, o da ultrason ile bakılmasını istedi, sonuç solda minik(5-6) mm lik bir nodül tespit edildi. Buraya kadar beni üzen çok bi şey yok, ilaçları neyse kullanırım geçer diye düşünürken, kullanılacak ilacın emzirirken kullanılmaması gerektiğini söyleyince doktor, yıkıldım… Bir de teşhis konusunda emin olamamış gibi davranarak hocasını aradı, o ise emzirirken o ilacın kullanılabileceğini söyledi. Tabi benim kafam iyice allak bullak oldu. Hele bir de netten araştırınca… Kayseri’de bir endokrin uzmanı profesörden randevu aldık…İnşallah emzirmeye devam edebilirim.

Eylül’e baktıkça ağlayasım geliyor, ben yeterince şükretmemiş miyim de böyle olmuş diyorum… Eğer emzirmeyi bırakmak zorunda kalırsak nasıl, ondan bunu esirgeyeceğim bilemiyorum… Bir bebek için kendini en güvende hissettiği zaman dilimi üstelik beslenmesinin yanında emzirme. Ve anne için de aynı şey geçerli, tüm stresim geçiyor sanki onu beslerken, onu da kendimi de bu güzel duygudan bu kadar erken mahrum bırakmak istemiyorum.

Doktora tedaviyi ertelemeyi teklif ettim, bir kaç ay bile olsa… Dayanamazsın dedi. Çarpıntın artar hatta kalp pat diye durabilir de dedi. Seni çok yıpratır dedi. Son zamanlardaki üzüntü halimi hep birilerine bağlıyordum… Meğer sebep bu hormonlarmış. İşin kötü yanı da şu ki insanın psikolojisi kötü olduğunda bu hormonlar düzenini yitiriyor ve düzeni bozulduğunda da psikolojiyi olumsuz etkiliyormuş… Kısır döngü kısaca… Beni çok üzen insanlar olmadı değil son zamanlarda… Sebepsiz ve hak etmediğim şekilde… Hırpaladım tek kelimeyle kendimi… Sürekli düşündüm durdum ki ben ne yaptım da bana böyle davranılıyordu, neden değer verilmiyordu… Değer miymiş diyorum şimdi… Hiç kimse için değer miymiş kendimi böyle üzmeme, ağlamama, sağlığımı bozup bebeğimi etkilememe… Ve o kişileri Allah’a havale ediyorum……..

Hz. Eyüp A.S.’ın duasını okuyup duruyorum… Zarar bana değil bebeğime bile dokundu… Allah’ım Şafi isminle muamele et bize.

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı İzdüşüm içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

6 Responses to Tiroid falan

  1. kubish87 dedi ki:

    Canımm benim.. tabiki emzirmek istemen çok normal ama sana bir şey olsa Allah muhafaza dahamı iyi. Allah büyüktür belki de korkttuğun gibi emzirmene mani değildir ilaçların. Ama mani olsa bile kuzunu sana seni kuzuna bağışlasın Allah.. daha çok güzel dakikalarınız olacak inşallah.. sıkma canını, her şey Allah tan.. elbet bunun da bi hikmeti vardır.. seviyorum senş fıstığım..

  2. semracelik dedi ki:

    Çok geçmiş olsun..İnşallah emzirmene mani olmaz ilaçlar..Olsa bile onun yanındasın; evet emzirme çok kuvvetli bir bağ ama olmasa da varlığın yeter ona inşallah..
    18 yaşındaydım daha, öss’ye hazırlanıyordum o yıl;dershane filan..
    Öyle mm falan da değil 3,5-4 cm çapında nodül alındı..Sonrasında uzun süre ilaç bile kullanmadım. Herşey çok yolunda gitti.İnşallah senin için de öyle olur. Dua edeceğim..

  3. pandoroma dedi ki:

    Çok geçmiş olsun, moralinizi yüksek tutmaya çalışın.. İnşallah en kısa zamanda, hayırlısıyla ve kolaylıklarla sağlığınıza kavuşursunuz…
    Sizi üzenleri de affedin gitsin, inanın bu sağlığınız için daha iyi olacaktır, hayırlı günler…

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

