Kitap Tantımı #60 İskender

elifsafakiskenderkitapİskender

Yazar: Elif Şafak

İlk baskısını Ağustos 2011’de yapmış, toplam 443 sayfa ve Doğan Kitap’tan çıkmış. Eskiden Elif Şafak’ı çok severdim… Aşk’a kadar tüm kitaplarını okumuş Aşk ile birlikte kendisinden ve popülistliğinden uzaklaşmayı tercih etmiştim. Fakat kuzenlerimden İskender hakkında olumlu şeyler duyunca okumaya karar verdim. Hamilelik döneminde okumamamı tavsiye ettiler; üzülürsün diyerek… Doğum sonrasına bıraktım, ve sürükleyici bi şeyler okumak üzere aldım elime… Cidden çok sürükleyici bir kitap.

Eski kitaplarının tadı var mı derseniz yok kesinlikle, bir Pinhan ile Mahrem ya da Araf ile kıyaslanamaz bile. Ama başlayınca da okutturuyor kendisini. Kitabın ilk sayfasında bir aile ağacı var. Onu görünce Yüzyıllık Yalnızlık kitabını hatırladım G.G. Marquez’in ve okuduğum dönemi… Hayatımın en zor döneminde öyle ağır bir kitap okumakla iyi mi etmiştim bilemiyorum ama kitapları bir nevi gerçek hayatı unutma biçimi olarak kullandığımdan sanırım iyi olmuştu🙂 İskender’den bahsedecektik güya…:)

Kitapta İskender karakterinin annesi Pembe Kader ve ikizi Cemile Yeter’in hayatı anlatılmış. Zor hayatlar, Güneydoğu’da bir köyde başlayan ve Londra’da devam eden bir öykü. Kitapta en sevdiğim karakter Elias, Pembe’nin yasak aşkı, aslında yaşanmamışlıklar üzerine her şey…O aşk da yaşanmamış neticede…:) Keyifle sürüklene sürüklene okuyacağınıza eminim.

Ha bir de Elif Şafak’tan soğumuş olsam da, onun “Müzikte Serdar Ortaç ne ise edebiyatta da Elif Şafak odur” şeklinde tanımlanmayı hak ettiğini düşünmüyorum, hele ki onu hiç okumamışlar tarafından… Hem Serdar Ortaç’ı da seven az değil…:) Emek veriliyorsa değer de görmesini istiyor insan…Ki bir kitap yazmanın da az emekle olduğunu hiç sanmıyorum.

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

