Baran

İranlı yönetmen Majid Majidi’nin diğer filmlerini daha önce izlemiş ve çok beğenmiştim. Nedense Baran’ı izlemek uzun zamandır kısmet olmamıştı. Henüz erkenden uyumaya başlamadığım gecelerden birinde izledim filmi. İzledim diyorum çünkü bu tarz filmler eşime göre değil 🙂

IMDB puanı 7,6 olan filmin konusu kısaca şöyle; 17 yaşındaki Azeri Latif Tahran’da bir inşaatta kaçak olarak çalışmaktadır. Aynı inşaatta kaçak olarak çalışan bir Afganlı’nın iş kazası geçirmesiyle yerine oğlu Rahmat geçer. Bu çekingen genç filmde hiç konuşmaz ve istemeden de olsa Latif’in işini elinden alır. Latif Rahmat’a karşı büyük bir kin duymaya başlar fakat, bu büyük kin yerini zamanla büyük bir aşka bırakacaktır. Bu satırları okuduysanız Rahmat’ın aslında erkek olmadığını anlamış olmalısınız. Bunu spoiler gibi değerlendirmeden yazdım çünkü; okumamış da olsanız bu satırları, izlerken hemen farkına varırsınız Rahmat’ın aslında kız olduğunun…

Majid Majidi’nin diğer filmlerini ben daha çok beğenmiştim, özellikle Cennetin Çocukları ve Serçelerin Şarkısı’nı. Ama bu film de insanın içini burkan cinsten. Özellikle filmde bir plastik ayakkabının çamura saplanması, giydirilmesi ve ardından çamurda bıraktığı izin yavaş yavaş kaybolması sahnesi var ki… Bu arada bir yerlerde Majid Majidi’nin Hz. Muhammed’in (S.A.V.) hayatını anlatan bir film de yapacağını okumuştum. İnşaallah doğrudur.

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı İzledikçe içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

