My Name Is Khan

Şubat 2010 yapımı olan bu film IMDB’den 7,3 puan almış. Tavsiye üzerine, yalnız ve huzurlu olduğum bir zaman diliminde izledim ve tavsiye edene kendi kendime teşekkür ettim. Çünkü kesinlikle insanın ruhuna işleyen unutulmayacak bir film. Filmin süresi yaklaşık 3 saat olmasına rağmen sıkılmadan, kâh gülüp kâh ağlanarak izlenecek bir film.

Filmin konusu ise şöyle; Rızvan Khan Hindistan’da dünyaya gelmiş bir müslümandır. Doğuştan otizmin bir türü olan asperger sendromuna sahip olan Khan annesinin büyük sevgi ve ilgisiyle hayatına devam eder. Ancak ne var ki, genç yaşlara geldiğinde annesini kaybeder ve erkek kardeşinin yanına Amerika’ya gider. Orada tanıştığı Hindu dul bir kadınla evlenir. Hayatlarına mutlu bir şekilde devam ederlerken 11 Eylül felaketi gerçekleşir ve müslümanlara önyargıyla bakılmaya başlanır. Birbirini takip eden olaylar sonucu sevdiği kadından ayrı düşen Khan onu yeniden elde etmek için zorlu bir serüvenin içerisine atılır. Amacı Amerika başkanına ulaşıp şu cümleyi serfetmektir; “Benim adım Khan ve ben bir terörist değilim.”

Filmi çok beğenerek izledim bence 10 üzerinden en az 9 puanı hakedecek bir film. Ayrıca filmde dikkat çeken ifadelerden biri de Khan’a annesi tarafından daha küçücük bir çocukken verilen öğüt; insanlar sadece ikieye ayrılır; iyi ve kötü insanlar. Bunun dışında ayrımlar yoktur, ne din, ne dil, ne ırk insanlar arasında ayrımı sağlamaz…Vakit ayırdığınıza değeceğine inanıyorum, ben izleme konusunda geç kalmışım, siz vakit kaybetmeden izleyin…

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Uncategorized, İzledikçe içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to My Name Is Khan

  1. elif dedi ki:

    Defalarca izlesem yine de bıkmam sanırım 😉 Ghajini, Fanaa, vee özellikle Rabne bana di jodi yi de unutmayın 🙂

  2. zehrasunay dedi ki:

    Diğerlerini henüz izlemedim ama sanırım sırada Ghajini var;)

  3. sinem dedi ki:

    ghajini filmini izleyin ve izlettirin…süperrr

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

