Kitap Tantımı #49 Fetih ve Kıyamet 1453

 FETİH VE KIYAMET 1453

İstanbul’un Fethi ve Kıyamet Senaryoları

Yazar:Feridun M.Emecen

Timaş Yayınları 2012

Son zamanlarda ülkemizde; dizi filmler, sinema filmleri ve kitaplarda tarihi konular önemli yer tutuyor. “Fetih 1453” filminin gişe başarısı ise tartışılmaz. Filmin tarih danışmanlarının başında gelen Prof. Dr. Feridun M. Emecen’in son kitabı da yine Osmanlı tarihinden İstanbul’un Fethi’ni konu alan; Fetih ve Kıyamet 1453. Kitap Timaş yayınlarından çıkmış ve toplam 377 sayfa.

Kitap genel olarak üç ana bölümden oluşuyor. Şehir bölümünde İstanbul’un kuruluşundan itibaren tarihsel gelişimi Konstantinapolis’ten Kostantiniye ve İstanbul’a ve kıyamet senaryoları, Fatih bölümünde II. Mehmed’in şehzadelik yılları, ilk saltanat dönemi, tahttan indirilişi ve yeniden tahta çıkışı, Fetih bölümünde ise kuşatmanın hazırlıkları, savaş ve şehrin düşüşü konuları yer alıyor. Sonuç bölümünde ise dünyada fethin yankıları dile getirilmiş.

Kitabın en arka bölümünde yer alan çizimler, minyatür ve haritalar ise oldukça dikkat çekici. Benim okurken en çok keyif aldığım bölüm Fatih bölümü olan II. Mehmed’in hayatı bölümü ile İstanbul’un fethinin kıyamet senaryolarıyla ilişkilendirildiği bölümler.  Kitap genel olarak akıcı bir dile sahip, bazı bölümlere  yer yer Osmanlıca metinler de serpiştirilmiş, onlar bile çok ağır dile sahip olmadıkları için gayet anlaşılır nitelikte.

İstanbul’un Fethi hakkında afaki bilgiler yerine tarihi kaynaklara dayanan gerçekçi bilgiler edinmek isteyenlerin muhakkak okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Kitap İstanbul’un fethini romansı bir dille ele almadığından  dolayı aynı zamanda tarihi bir başvuru kaynağı olduğunu da düşünüyorum. Bu arada kitapların kapak tasarımları benim için ayrı bir öneme sahiptir, genelde ilk basım tasarımlarını daha çok beğenirim. Fetih ve Kıyamet 1453’ün  de kapak tasarımı açısından da çok başarılı olduğunu düşünüyorum

Ayrıca kitabı bana zarif notuyla birlikte hediye eden Timaş ürün yöneticisi Ebru Keskin hanımefendiye de teşekkür ediyorum…

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça, Uncategorized içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kitap Tantımı #49 Fetih ve Kıyamet 1453 için 2 cevap

  1. Geri bildirim: Sultanı Öldürmek « Karalama Defteri

  2. Ben yeni okumaya başlıyorum. Bakalım kanaatim ne olacak🙂

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

