16

Merhabalar, 16. haftamızı tamamladık çok şükür. Bu gün doktor kontrolümüz vardı, bir sürü ölçüm yapıldı, kol bacak kemiklerinden tutun da karın çevresi, baş çevresi, iç organları vs. vs. Hala hareketlerini tam anlamıyla hissedebilmiş olmasam da ultrasonda gördüğüm kadarıyla oldukça hareketli maaşallah:) Daha önce %51 olan cinsiyet tahminini %100’e çıkardı doktor 🙂 Buna göre 2. kez bir kız annesi olacağım inşallah 🙂 Bu konuda Elif’in ve benim isteğimiz yönünde bir gelişme oldu diyebilirim. Eşim için de pek bi önemi olmasa da cinsiyet konusunun, laf arasında sürekli kızların daha sevimli olduklarından dem vurur dururdu 🙂 Annem, bir kısım akraba ve eş dost ise duyduklarında “tüh” ya da “olsun bakalım” gibi yorumlar yapsa da gülüp geçiyoruz 🙂 Hele biri var ki  öyle bir yüzünü buruşturup “yaaaa tüh tüh tüh” dedi ki; kadının karşısında kahkaha atmadan duramadım 😀

Bendeki değişimlere gelecek olursaaak 🙂 şimdilik 2,4 kg. almış olsam da, birinci bebeğimden daha hızlı büyüyyen bir karnım var, aş erme gibi sıkıntılarım hiç olmadı, düşük riski bitti çok şükür… Ama grip yakamı bırakmıyor, özellikle okula gittiğim günlerin sonrasında yorgun argın erkenden uyuyorum. Bunun yanında duygusal anlamda çok iniş-çıkışlı bir dönem 🙂 İlkinden daha hassasım, zaten alıngan bir tiptim hepten fena oldum. Allah kahrımı çekmek zorunda olanlara yardımcı olsun 🙂

Elif ise tam bir muamma, çözebilene aşk olsun 🙂 Aslında kardeşi çok isteyen, hatta sırf onun bir kardeşi olsun diyerek benim de istememe neden olan çocuk bu aralar pek bi isteksiz kardeş konusunda. Aynı zamanda okulla ilgili da sıkıntıları var, acayip derecede dağınıklaştı, her gün ya bir ödevini okulda unutup geliyor ya da evde yaptığı ödevleri okula götürmeyi unutuyor. Bunun yanı sıra hiç olmadığı kadar duygusal, okuduğu bir kitaptan etkilenip ağlayabiliyor, ya da eskiden hiç kırılmadığı kişilere/tavırlara kırılıyor. İçine kapanmasından korkuyorum… Sırf kendini iyi hissetsin diye, bu gün ona sürpriz bir doğum günü bile yaptık 🙂 Ki doğum gününe daha aylar var. İnşaallah doğum sonrasında adapte olması çok zor olmaz…

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Hamilelik güncesi, Havadan Sudan, Uncategorized, İzdüşüm içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

7 Responses to 16

  1. banu dedi ki:

    Maşallah size 🙂 Allah hayırlısıyla, zamanında kavuştursun bebeğinizi size. Kızının durumunu anlıyorum. Bir yandan kardeşi olacağı için sevinçli, diğer yandan “ortak” mı geliyor acaba sorusunu soruyor kendi kendine 🙂 Naçizane tavsiyem; bebeğinle eve döndüğünüz gün, ona çok beğeneceği bir hediye alın. Ellerine sağlık, öpüyorum 🙂

  2. betül dedi ki:

    Hadi gözün aydın iki kızla cenneti garantiledin sayılır :)) bana da cinsiyet konusunda “eh neyse boşver hayırlısı olsun” demişti E.halam ” 🙂 ama ben çoook memnunum çok şükür

    • zehrasunay dedi ki:

      Sağol 🙂 hemen anlamışsın “olsun bakalım” yorumunun kime ait olduğunu : )))))) Ben de hep bir kız kardeş özlemiyle büyüdüğüm için Elif adına da kendi adıma da memnunum, inşallah sağlıklı sıhhatlı hayırlı olsun da no problem:)

  3. S. Gokce Demir dedi ki:

    Bloguma bıraktınığınız yorumu okuyunca bende size ziyarete geldim 🙂
    Maşallah bebeğinize! Biz bu hafta 18.’in içindeyiz. Sanırım siz de öyle. Aynı gidiyoruz.
    Size bir sorum var. 11. ile 13. hafta arasında yapılan down sendromunu ve Trisomy 18’i ölçen ikili testten sonra başka bir test yaptırdınız mı? 16 ile 20 arasında da ayrı bir test yapılıyor. Türkiyedeki doktorumuz ikili testin sonucuna göre risk grubunda olmadığım için 16. haftalarda yapılan teste gerek duymadığını söyledi. Türkiye’de yaşayan birkaç arkadaşım da aynı şekilde sadece 11. ile 13. haftada yapılan ikili testi yapmışlar. Doktorları başka test istememiş. Türkiyedeki yaygın uygulama bu yöndeymiş. Siz nasıl yaptınız?

    • zehrasunay dedi ki:

      Merhabalar evet şu an 17, 2 🙂 18in içindeyiz…2li testten sonra bu haftalarda bir de 3lü test var. Doktorumuz onu yaptırıp yaptırmama tercihini bize bırakıyor. Test sonucunda down sendromu riski belli oluyormuş. Eğer risk yüksek çıkarsa gebeliğin sonlandırılma hakkını devlet veriyormuş, normalde bu haftalarda kürtaj yasak biliyorsunuz… Fakat biz de istemedik bu testi yaptırmayı, sebep de; down riski çok yüksek çıksa bile hatta kesin bile olsa(Allah korusun) bir bebeğin hayatının sonlandırılmasını uygun görmüyoruz. Neticede Allah’ın takdiri… Bunu bu şekilde doktorumuza ifade ettikten sonra, o da o zaman hiç gerek olmadığını söyledi. Bir de bu risk yaşla doğru orantılı olarak yüksek çıkabiliyormuş… Ben 32 yaşındayım, 35 üstü annelerde genelde yüksek çıktığından devlet hastanelerinde istenmediğini duymuştum, belki bu sebeple istenmemiştir… Bizde durum bizim tercihimize bırakıldı 🙂
      Diğer blogdan takip ediyorum güncenici, hatta oraya da yorum bırakmıştım ama nedense onaylanmamış (16’da) Ha bu arada pembe mi mavi mi? 🙂 Sevgiler

  4. S. Gokce Demir dedi ki:

    Cevapların için çok teşekkür ederim. Buradaki doktor başka bir teste gerek duymadı. İnşallah tüm dileğim bebeğimin sağlıklı olması. Bizimki mavi 🙂
    İkimize de sağlıkla bebeklerimizi kucağımıza almamızı diliyorum. Sevgilerimle…

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

