Zîne

Gecenin bir yarısı, erken uyumanın bedeli;kaçan uykuyla uyanmak…Amaçsızca nette takılmak, Murathan Mungan’ın twitter hesabıyla karşılaşmak, en beğendiği Ciwan Haco şarkısını ilk kez dinlemek…Şarkının ezgisiyle, sebepsiz ağlamak, çevirisini aramak, bulmak, okuyarak bir kez daha dinlemek, yine ağlamak… Bu aralar; hormonal belki de her şeye ağlar oldum… 11. haftamız bitmek üzere, sıkıntılar devam, çok şükür…

Zîne

geldin rüyama girdin
gülümü sevdin
gözün yaş doldu
bana sitem etti
yüreğimi neden yaraladın
karanlık geceyi bana yük ettin.

zînê bilesin ben hayırsızım
zînê görkeminden etkilenmişim
zînê ben de senin gibi tutsağım
zînê taç ve sarayım, avlu ve tahtım.

yeşersin diye su verdiğim güller,
bugün eli kanlıların eline düştü
düştü eline hayırsız ve yalancıların
bal dudaklara hükmediyorlar

zînê bilesin ben hayırsızım
zînê görkeminden etkilenmişim
zînê ben de senin gibi tutsağım
zînê taç ve sarayım, avlu ve tahtım.

gülüm bilesin tek yar sensin
bu dünyada and olsun ki
karanlık mezarda ölürsem eğer
yine derim ki gülüm sensin yar

zînê bilesin ben hayırsızım
zînê görkeminden etkilenmişim
zînê ben de senin gibi tutsağım
zînê taç ve sarayım, avlu ve tahtım.

 
  Çeviri şurdan alınmıştır…
About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Uncategorized, İzdüşüm içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Zîne

  1. kenan dedi ki:

    ben kürtçeyi biliyorum bu çok güzel olmuş yayınlayana teşekkür. sitemde de benzer baylaşımlar var bakmak isteyenler http://www.yekfane.tr.gg ye beklerim

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

