Mommo-Kızkardeşim

Bazı bloggerlar tatile çıktıklarında sonradan yayınlanmak üzere daha önceden yazılar hazırlayıp bırakırlar, işte bu da öyle bir yazı:)

Uzun zamandır merak ediyordum bu filmi kısmet bu güneymiş, bu güne dediysem, sizin bu yazıyı okumanızdan yaklaşık 1 hafta öncesine:) Konya’nın bir köyünde çekilmiş bir film Mommo-Kızkardeşim. 2009 yılında Atalay Taşdiken tarafından yönetilmiş ve bir çok festivalde ödül almış. Bir Nuri Bilge Ceylan filmi tadında ve gerçek bir olaydan esinlenilerek çekilmiş. Bozkırda yetiştiğim için belki de, hatta belki yazları köyde kısa süre de olsa vakit geçirme şansına sahip olduğumdan mekanlar öyle tanıdık, öyle sıcak geldi ki… Baştan sonra yutkunarak izledim, sonunda da bıraktım kendimi uzun uzun ağladım.

Anneleri ölmüş iki kardeşin yaşadıkları anlatılmış filmde. Dedelerinin yanında kalan ve babalarının evlendiği kadın tarafından istenmeyen iki çocuk; Ahmet ve Ayşe. Beni en çok etkileyen sahneler; dedelerinin maaş almasını heyecanla beklemeleri, sadece maaş günü köfte yiyebilmeleri, Ayşe’nin çarşı ekmeği ve helva sevinci, annelerinin mezarını sularken Ayşe’nin annelerinin ıslanmasından endişelenmesi, evin penceresinin önünden babasının geçişini beklemesi,  ve tabi finalde Ayşe’nin saçlarının traş edilmesi 😦 Ayşenin çiçekli entarisi, annesinin küpelerinin takıldığı an, Ahmet’in arabayı biziklet ile takip etmesi…

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Uncategorized, İzledikçe içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

4 Responses to Mommo-Kızkardeşim

  1. Simdi begenip bi hafta sonra begen butonuna basmayi beklemedim 🙂

  2. İzmir’den İstanbul’a gelirken otobüste izleme fırsatı buldum ben de. Çok sakin, duru bir film. İzlettiriyor sonuna kadar. Kara mizah var aslında farkına varamadığımız. Bence sonu daha keskin bitirilebilirdi. Sanki eksik kalmış gibi bitiyor.

    • zehrasunay dedi ki:

      Beni saçların kazındığı sahne bitirmişti:( bi de abinin koştuğu sahne peşlerinden…

  3. emre dedi ki:

    defalarca izleyip agladıgım film ayşe çok masumdu çok etkilenmişdim ben bu filmden

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

