Kitap Tantımı #46 Piraye

PİRAYE

Yazar: Canan Tan

“…uzak bir şehir ve şarkı vardı

…şarkı nihâventti.” N.H.R.

Daha dün tatil ile ilgili bir yazı eklemiştim bloga; bir süre blogdan da uzak kalacağımı belirterek… Zira bu kitabı 15 günlük tatil boyunca çerez niyetine, kafa dağıtmak amacıyla evimden uzaklarda okumayı planlamıştım kendimce. Yol hazırlıkları yapmam gereken bir gündü aslında bu gün, oysa ben sabahtan akşama kadar elimden düşmeyen 431 sayfalık kitabı henüz gün bitmeden bitirdim.🙂 Tek yan etkisi gözlerimin birazcık acıyor olması, sanırım uzun zamandır bu kadar çok okumamıştım; nerden bilebilirdim ki bu kadar sürükleyici olabileceğini bu kitabın?

Uzun zamandır Canan Tan’a karşı içimde oluşan merakı, biraz önyargıyla burun kıvırarak frenliyordum. Sebebini tam olarak kestiremesem de, kadın yazarlara daha mesafeliyim sanırım. Elif Şafak tüm hayranlığımı Aşk ile bitirdi. Nazan Bekiroğlu ise beğendiğim yegâne kadın yazardı. N.Bekiroğlu’nun yüreğimdeki tahtını asla sarsamayacak olsa da C.Tan’ın da tarzını sevdim sanırım. Gerçi buna sadece bir kitapla karar vermek güç. Piraye yazarın ilk romanıymış ve 2003’te yayınlanmış.

Kitapta Piraye isminde bir genç kızın biyografisini, diş hekimliği bölümüne başlamasından, Diyarbkır’a bir ağa evine gelin gitmesiyle ve ardından gelen dramla okuyoruz. Kitabın sonu biraz sarsıcı, ama beklenmedik değil. Beni en çok etkileyen bölüm ise Piraye’nin HSG çektirirken duyduğu ızdırabın yazıldığı satırlar, aynını birebir yaşadığım için belki de… Hayatımda daha çok ızdırap duymamıştım hiç ben de, acaba yazar da yaşadı da mı bu kadar bilerek hissederek yazdı o katlanılmaz işlmi… Piraya’ye bu ismi babası veriyor; sebep de Nazım’ın karısının isminin de Piraye oluşu… Kitaptaki başlıca karakterler; Piraye, Haşim, Ömer, Şehriban…

Sıkılmadan zevkle okuyacağınıza inandığım bir tatil kitabı🙂 Ben her ne kadar tatilin ilk gününe sıkıştırmış olsam da🙂 Neyse bakalım yeniden hoşçakalın:)

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

