Kitap Tantımı #43 Kekeme Çocuklar Korosu

 KEKEME ÇOCUKLAR KOROSU

Yazar: Tarık Tufan

İçimde bir burukluk, boğazımda düğümlerle okudum çoğu satırını. Hissettiğim, anlatamadığım, halen de anlatmaya cesaretim olmayan şeyleri benim yerime anlatıyordu sanki. Ben de o kekeme çocuklardan biriyim diye düşündüm okurken, yok yok o kekeme çocuklardan herhangi birinin aşık olduğu ürkek  adımlı utangaç kız…

Yazarın bir iç sesi var ki kitapta hiç susmuyor…İyiyi mi söylüyor kötüyü mü kestirmek güç. Her ne kadar gitsin başından istese de, o ses bir gün gittiğinde dağılıyor bütün harfleri… Ve şizofreni… Hangimize daha uzak ki?

Doktora olan mektubu, üniversitedeki kıza açıldığı bölüm, ilk kot pantolonu giyişi, Mona Rasa’yı okumayı hayal edişleri, 12 yaşındaki intihar eden çocuk hakkında yazdıkları, ailesinden kopuk yaşayan o kızın intiharı, radyo programlarına gelen telefonlar, bütün bu olanlara iç sesinin yorumları… Değişik bir kitap, herkesin beğenemeyeceği türden… Ama ben döndüm döndüm okudum, yeniden yeniden… Ve son, bana da şiir okuyan biri hiç olmadı…

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kitap Tantımı #43 Kekeme Çocuklar Korosu için 2 cevap

  1. Henüz bitirdiğim kitaplardan biri, diğer okuduklarımdan farklı bir kitaptı, Tarık Tufan’ın özellikle iç sesleriyle yazış tarzını beğenmiş olduğumu belirtmek isterim. Farklı ve okunası bir kitap. Bakış açılarımızı bazen başkaca beşerlerin açısına göre de ayarlamak fena olmuyormuş, bunu daha iyi anladım Kekeme Çocuklar Kororsuyla. Ve bizlerde yaşamımızın bir evresinde o koroda birer üyeydik. Kabul etsek de etmesek de…

    Zehra Hanım, hoş, soluklanacak bir mekan hazırlamışsınız, teşekkürler.

    Selam ve hürmetle…

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

