Öğretmenler Günü

Riyâkârlıktan başka bir şey çağrıştırmıyor benim için. Öğrencilerim ve öğretmen arkadaşlarım ile beni gerçekten seven insanlar dışındaki kutlayan tüm o firmalar, bankalar, sendikalar bunun yanında üst düzey amirlerimiz(!), yüksek mevkili sözü geçen temsilcilerimiz… Öyle güzel cümleler kuruyorlar ki; neredeyse 10 yıl olacak göreve başlayalı,  her 24 Kasım’da inanasım gelirdi, ama yok artık bitti. Geriye doğru 9 yıllık 24 Kasım tarihli gazete arşivlerini kurcaladım vaatler vaatler vaatler… 9 yıl önce vaad edilenlerin halen gerçekleştirilmemiş olmasını görmek çok üzücü, hatta üzülmenin yanında kırıyor da insanı… Beklentilerimiz asla karşılanmıyor, karşılanmamanın yanında sürekli bir de hayal kırıklığına uğratılma söz konusu.

Yok kutsal meslekmiş, yok saygınlıkmış…Bütün bunlar hikayeden öteye geçemiyor. Artık bunu birilerinin onlara da anlatması gerek; toplum nezdinde mesleğimizin bir kutsallığı da yok saygınlığı da…Ne ekonomik açıdan, ne psikolojik açıdan, ne sosyolojik açıdan bir doyum içerisinde değiliz. Sendikal haklarımız çok sınırlı, kaldı ki var olan sendikalar da siyasetle içli dışlı olduklarından dolayı amaçları dışında hareket etmekteler. Bizi en üst düzeyde temsil etmekte olan bakanımız eğitim camiasına uzak, tatilimizin süresini bile bilmeyecek kadar…

Bütün bunların yanı sıra bir de branşsal sorunlar var, zaman zaman dile getirdiğim. Al bir yenisi daha 2012 MEB hedefleri arasında bilişim teknolojileri sınıflarının kapatılması da var. Bu ne demek? Derslerin de kaldırılacağı anlamını çıkarmak çok da zor olmasa gerek, zira öğrencilerin ders içerisinde kullanacakları bilgisayar olmadan ders işlemek mümkün değil bilişim dersi için. E peki dersler kaldırılırsa ne olur, muhtemelen okul formatörü ya da adı her ne olursa abuk bir kadroya konumlandırılırız. Bir nevi Fatih projesinin teknik elemanı; tamirci çırağı şarkısını çağrıştırıyor bana bu kadro, bi de mavi tulum giydik mi tamamdır 🙂 Velhasılı kelam; öğretmen olarak kutlayacağım son öğretmenler günü olması muhtemeldir. Seneye dersim olmayabilir, teknik eleman(!) olabilirim vs vs…Çok mu karamsar bi tablo çizdim? Bu tabloyu çizen tek kişi değilim 🙂

Bunun yanında; en sevdiğim kolyem koptu, kızım öksürüyor, karnım ağrıyor, okul sitesi hacklenmiş, mail/mesaj yazdığım insanlar geri dönmemiş(aaa ne ayıp), merak içinde bırakılmışım(cık cık cık), hızlıal hala siparişlerimi kargoya vermemiş, önemsenmemişim, sevilmemişim, istenmemişim, o kadın telefonda ağlamış, niye ağlamış?, komşular yine 2. bebek konusunu gündeme getirmiş, annem de gaza gelip bu konuda baskıya devam etmiş, bedelli konusunda ileri geri konuşanlar canımı sıkmış, ders programım değişmiş, o sabah yürüyememişim, okumam gerekenleri okumamışım, o kitabın altını neden çizmişim ki, o kitabı ona neden vermişim ki, o yazıyı oraya neden yazmışım ki?, o adam gelip de bana niye trip yapmış ki dersin ortasında, mecbur muymuşum da ben?, facebooktan vatan mı kurtarılırmış hem, o güzel insanlar nerdelermiş, o eski blogun şifresi de neymiş, notu olmayan dersin dereceli puanlama anahtarı mı olurmuş, bu şehir neden bu kadar bunaltıcıymış, hem ben tek başıma gitsem o kursa ne olurmuş, köftenin tuzu az olmuş, hoşafın şekeri fazla ama bu kez kestaneleri güzel çizmişim aferin bana….

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Havadan Sudan, İzdüşüm içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

8 Responses to Öğretmenler Günü

  1. Kalemzâde dedi ki:

    Biz öğretmenlerimizi seviyoruz. Parası pulu olmasa da, sıkıntılarını paylaşamasak da, ahde vefa göstermemiş olsak da seviyoruz. Hele ki egosunu gemlemiş, herşeyi bilmediğini ve daha çok öğrenmek isteyen öğretmenlerimizi daha da çok seviyoruz. Selam ve saygılarımla kardeşim…

  2. müberra dedi ki:

    öğretmenler gününüz kutlu olsun hocam…dertsiz insan olmuyor…işle ilgili sıkıntılar çözüme kavuşur inş. hayırlı şekilde…bir sürü şeyin içine ikinci çocuk olayı pek olmaz gibi geliyor bana:)) böyle iyisiniz yaaa yapmak istedikleriniz şimdiki düzeniniz falan:))) çocuk fikri iyi gelse de kulağa…sil baştan yapmak çok kolay değil sanki..benim mi gözümde büyüyor…gönlünüzden geçen hakkınızda hayırlı olsun diyeyim…:)) çok sevgilerimle HOCAM…

    • zehrasunay dedi ki:

      kesinlikle sana katılıyorum ben de:) senin de kutlu olsun öğretmenler günün:) ilk öğrencilerimdensin sizi unutamam:) çok çok sevgilerimle…

  3. kubish87 dedi ki:

    Ovv ovv dertlenmiş yine benim hatunumm :))
    Pek bi dertlisin yahu sen.. Napsak biz seni böyle pek bilemedim 🙂
    Allah bol bol ferahlık versin inşallah içine diyeyim.. Sen de kocaman aminnn de olur mu 😉
    Bu arada o cık cık bana mıydı bilemiyorum; ama postanın eli kulağındadır, gelir 1-2 güne inşallah 😉
    Öpüyorumm kociman kocimann 😉

  4. Muge Cerman dedi ki:

    Değerli Dost;
    Yazdıklarınız içime işledi, güzel günler görmenizi, sevinçli haberler alacağınız, ağız tadıyla ve sevdiklerinizle birlikte nice Öğretmenler Günü yaşamanızı diliyorum.
    Sevgi ve ışıkla kalın…

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

