“Uykuuuuuu alsana beni koynuna.”

“….

İçerde tıkanan çığlık dışarda inliyor
Sabaha karşı
Uyku kabul  etmiyor beni
Dışardan bir yerden uzuuuuunnnnuzun
Bir inilti  kopuyor.
İçimde zulümün duvarları.
Uykuuuuuuuu
alsana beni koynuna.

……”Birhan Keskin

Saat 02:23…İnsan kendi kendine nazar değer mi? Değiyormuş demek. Daha dün “ben hiç uyuyamamazlık etmedim” derken ardına bir de “maaşallah” iliştirseymişim iyiymiş. Gerginim çok, ondan mıdır acep? Yarın okullar başlıyor, bir acayip  telaş. Zaten sevmiyorum, bu şehri, bu okulu, bu branşı… Yine abuk sabuk görevlendirmeler, tuhaf insan”cık” kaprisleri peşi sıra. Sonra heryanı dökülen projeksiyonsuz sınıflarda dreamwiever anlatma sancısı, dahası visual basic… Yine Ankara’da olsam mesela, öğretmenliğimin ilk yılları olsa, ben hevesle anlatırken , aynı hevesle karşılık veren öğrencilerim olsa. Seviyelerinin üstünde aptal müfredatlarla ne ben kıvransam, ne onları kıvrandırsam. Bi de üstüne “3 ay tatil fazla bunlara” diyen, dünyadan bî haber insanların memuru olmasam mesela. Tamirci pozisyonuna zorla sokulmaya kalkışılmasam… Yine aynı moddayım her Eylül olduğu gibi. Ev hanımı olsam yeminle daha huzurlu olurdum; parasız ama huzurlu. Belki de bu yüzden son zamanlarda kendimi mutfak işlerine adadım, hani stres atmak için belki de. Kavanozlarca meyve kompostoları yaptım mesela, kim içecekse o kadarını kışın. Sonra hiç yapmamıştım, biber kuruttum 🙂 kırmızı biber közleyip dolaba koydum, bamya ayıkladım saatlerce, yeşil fasulye attım dolaba poşetlerce, reçeller var bir de, sonra tarhana yaptım kışlık, hepsi yetmiyor gibi tereyağı yapmaya kalktım üstüne evde… Bi şeyleri unutma çabasından belki, uzaklaşmak için. Yine sıradan bir kadın olmak isteğindeyim, yemek yapan, örgü ören, çocuklarıyla ilgilenen ve o kadar. Hepsi o kadar olan, ne bi fazla ne bi eksik, hani onunla da mutlu olan.

Bir dilek hakkım olsaydı bana verilen, bambaşka bir şehirde, bambaşka insanlarla yeniden başlamak isterdim sanırım. Haa herşey farklı mı olacaktı o zaman? Belki hayır. Ama denemeye değerdi…Bütün bu iç sıkıntılarına son kez sabretmek istiyorum bu yıl, lütfen Allah’ım… Bu yıl son olsun.

İç dökmek de bu olsa gerek… Yok yok klavyeme hakim olma gayretindeyim yine de tam dökemedim ben içimi. Ayıplayan ayıplasın umrumda değil kimse artık çok şükür.

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Havadan Sudan, İzdüşüm içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

7 Responses to “Uykuuuuuu alsana beni koynuna.”

  1. Pınar Özek dedi ki:

    içini dökerken bizim içimizdekileri de kanattın hocam..yüreğine sağlık..

  2. fbetult dedi ki:

    “aaah ah” dedirttin bana da ooonca işimin arasında…
    Yoldan yeni gelmişim yorgunum, ama boşaltılacak valiz, yıkanacak biiir sürü çamaşır ve tabi sepetlerce ütü, ev almış başını gidiyor yapılacak temizlik beni bekliyor…
    Mutfakta bulaşık birikmiş temiziyle kirlisiyle…
    Akşama yemek bekleyen bir eş…
    Şuanda karnım açlıktan kıvranıyor ama ona bile mecalim yok…
    Ah be fz’m kadının işi “işteyken” de zor, “evdeyken” de…

  3. dincercetinkaya dedi ki:

    şiir güzelmiş beğendim! Son aylarda uykunun ne oldugunu unutum resmen Sevgilimden ayrıldım onun etkisi ile yatamıyordum sonra thy sınavların yüzünden yatamadım daha sonra bütünleme sınavlarım yüzünden yatamadım daha daha sonra üds çalışdıgım yatamıyorum daha daha daha sonra ales var o yuzden de yatamacagım (:

    • zehrasunay dedi ki:

      aslında benim sorunum tam olarak uyuyamama değil, çünkü yastığa başımı koyduktan en geç 5 dakika sonra uyuyorum… sorunum yastığa başımı koyamama 🙂 size kolay gelsin

      • dincercetinkaya dedi ki:

        eğer sınavlarım olmazsa bende basım yastık yüzü görecek 😀

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

