Kitap Tanıtımı #37 Beyoğlu Rapsodisi

BEYOĞLU RAPSODİSİ

Yazar: Ahmet Ümit

Ve 2 aylık tatilin son günü bitirdiğim 7. kitap oldu bu. Aslında pek de hedeflediğim rakama ulaşmış sayılmam ama hiç yoktan iyidir. Kitaba gelecek olursak; tam bir Beyoğlu tanıtım kitabı. Hiç gitmemiş olmama rağmen bir sürü ayrıntı ve bilgiyle dolu zihnim şu anda Beyoğlu ile ilgili. Merak ediyorum ve gidip gezmek istiyorum, lakin bir mihmandarım yok bana Beyoğlu’nu gezdirecek.

Kitap üç ana karakterin çevresinde oluşan olayları anlatan bir polisiye roman. Çok fazla polisiye kitap okumuşluğum yok, bu nedenle kıyaslayabileceğim alternatifler fazla olmamasına rağmen ben beğendim kitabı. Oldukça akıcı, sürükleyici bir dile sahip ve son hiç beklenmedik bir şekilde noktalanıyor. Ben okurken katil konusunda tahmin yürütemedim, muhtemelen diğer okuyucular da öyledir.

Selim, Nihat ve Kenan çocuklukları birlikte aynı lisede yatılı olarak geçmiş çok eski üç arkadaştır ve hikayenin geçtiği zamanlarda orta yaşlarının son demlerini sürmektedirler. Herşey  Kenan’ın ölümsüzlüğe kafayı takıp Beyoğlu’da işlenen cinayetleri içeren bir fotoğraf sergisi açmaya ve bir fotoğrafçı olarak öldükten sonra da hatırlanmayı istemesiyle başlar. Olaylar ilerledikçe üç kafadar cinayet fotoğrafları çekmekle yetinmeyip, cinayetleri araştırmaya da başlarlar. İlginç bir kurgusu var kitabın ama bence biraz uzun🙂 Belki Ramazan ayının araya girmesi sebebiyle belki de yaptığımız bir kaç seyahat neticesinde kitabı bitirmem biraz uzadı. Toplam 406 sayfa ve 33 bölümden oluşan kitabı ben 35. baskıdan ve Everest Yayınları’ndan okudum. Ahmet Ümit’in okuduğum ikinci kitabıydı. Dilini seviyorum sanırım diğer kitaplarını da zaman içerisinde okuyacağım.

Ha bi de… Önemsediğin kişiler tarafından önemsenmemek ne kötü, fena koyuyor insana. Ö-nem-sen-me-mek…Üzücü.

Önemsenmediğini sandığını farketmek ise sevindirici…Sadece sanmışım meğer🙂

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kitap Tanıtımı #37 Beyoğlu Rapsodisi için 3 cevap

  1. farukozcan dedi ki:

    önemsenmemek üzer insanı gerçekten öyle. Kitabı not ettim kısa süre içerisinde okumayı planlıyorum. Ahmet Ümit başarılı polisiye kitaplar kaleme alıyor. Sis ve Gece öyleydi. İstanbul Hatırası hakeza öyle. Tanıtım için teşekkürler🙂

  2. KamilCengiz dedi ki:

    Ben bir de “Beyoğlu”nu az çok biliyorum. O gözle okumak isterim. Ancak bu günlerde oldukça yoğunum, bloga bile sık sık uğrayamıyorum. Bakacağız artık. Sizin hızınıza yetişmek çok zor🙂 Tebrik ederim.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

