Kitap Tanıtımı #36 Aklından Bir Sayı Tut

AKLINDAN BİR SAYI TUT

Yazar: John Verdon

Bir çok sitede ve kitabevinde çok satanlar listesinde ilk sıralarda olduğunu görünce dayanamayarak aldığım ve dün gece yarısı merak içinde bitirdiğim kitap. Aslında belli bir yerden sonra merak da kalmıyor, zira katili tahmin etmiştim, ama onaylamak istedim diyebilirim.

Bu kitap yazarın ilk kitabıymış, kurgusu oldukça başarılı bir polisiye roman. Kapak tasarımı ve arka kapak yazısı Olasılıksız’ı hatırlatıyor. Zaten arka kapağı okuyunca bir okuma isteği hissediyorsunuz, şöyle ki;

“Bir adam, posta kutusuna bırakılmış imzasız bir mektup alır. Mektupta şöyle yazmaktadır: “Aklından herhangi bir sayı tut. 1 ila 1000 arasında herhangi bir sayı.” Adam öylesine 658 sayısını tutar. Not şöyle devam etmektedir: “Sırlarını nasıl bildiğimi göreceksin… Küçük zarfı aç.””Aldıklarını geri vereceksin, Vermiş olduklarını aldığın zaman.Biliyorum ne düşündüğünü,Ne zaman uyuduğunu,Nereye gittiğini,Nereye gideceğini.Seninle bir randevumuz var,Bay 658.”

İster istemez meraklanıp okumaya başlıyor insan. Ama şunu söyleyebilirim ki, dili çok hafif, kurgusu güzel ve sürükleyici olmasına rağmen, zaman zaman bazı noktalar gereksiz yere uzatılıp okuyucu sıkılmış. Toplamda 480 sayfa. Özellikle dedektifin karısı ve diğer karakterlerin ruhsal durumları mükemmel aktarılmış.

Olasılıksız ile kıyasladığımda biraz gerisinde kaldığını düşündüm ben. Hoş bir kitabı neden bir başkasıyla kıysaladım onu da bilmiyorum ama🙂 Bu kitaptan güzel bir film olabilir belki, bir seri katile de hak vermiş oluruz kimbilir sonunda🙂 Neyse fazla spoiler vermeden söyleyebilirim ki; vaktiniz varsa, çok fazla beklenti içine girmeden okuyun. Polisiye türünden hoşlanıyorsanız eminim seveceksiniz.

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kitap Tanıtımı #36 Aklından Bir Sayı Tut için 8 cevap

  1. KamilCengiz dedi ki:

    Belki beklentimi yüksek tuttuğumdan olabilir ama ben çok beğenmedim açıkçası. Tesadüf bu ya ben de bugün bitirdim. Biraz önce ben de blogspottaki blogumda bir eleştiri yazmıştım. http://biryazarsam.blogspot.com/

    • zehrasunay dedi ki:

      🙂 Nasıl bu kadar çok satmış diyor insan değil mi🙂 DEmek bizim gibiler sayesinde :)) Ben polisiye ile davm ediyorum şimdi sırada Beyoğlu Rapsodisi var Ahmet Ümit’in… İlk sayfalardan bile “oh be” dedim doğrusu John Verdon’dan sonra🙂

      • KamilCengiz dedi ki:

        Beyoğlu rapsodisi de bir polisiye galiba ama yazı dilinin çok daha tanıdık olacağına eminim. Çeviri kitaplar ne kadar akıcı olurlarsa olsunlar çok uzayınca sıkıyor gerçekten.

  2. kubish87 dedi ki:

    Şu an elimdeki kitap. burayı okurken korktum spoiler vereceksin diye🙂 henüz bitiremedim ben, elime alamıyorum niyeyse. Dur bakim azcık okuyayım bari🙂

  3. hülya dedi ki:

    Meraba.Bence kitap bence özellikle yazarın ilk romanı olması göz önünde bulundurulursa mükemmel diyebilirim. Zehra hanımın yorumuna baktığımda beyoğlu rapsodisini okuyacağını gördüm.Ben o kitabı okudum kesinlikle daha tahmin edilebilir bir kitap gedli bana.özellikle ahmet ümitin istanbul hatırasına bakarsanız daha çok mantık hatası oludğunu görebilrisiniz.zaten ahmet ümitin tüm kitaplarında ilk 100 ün içinde eminim anlarsınız katili.bence muhtesem kurgulanmış bi kitap sonunda ıyyy bumudur demiyorsunuz ve aynı zamanda işlenişide begendim.sadece okumamı biraz zorlaştıran gurneyin başından beri egosu yüksek bir insan değilmiş gibi davranarak egosu yüksek davranması.başlarda biras canımı sıkmıştı.karakterden negatif bir elektrik almıştım.ama sona alıştımm sanırm.işleniş güzel.tavsiye ederim.

    • recep dedi ki:

      Kitapta birçok gizem açıkta kalmış kardaki ayak izleri 658i nasıl bildiği açıkta kalmış insan okurken hepsinin sonuca bağlanmasını bekliyor biraz hayal kırıklığı yaşadım

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

