Yazmak

Böyle bir istek gelir bazen bana, nasıl bir istek mi? Düşündüklerimi, hissettiklerimi, isteklerimi, istemediklerimi, gönlümden gelen ne var ise sayfalarca yazayım isteği. Öyle ki çoğu içimde birikenlerdir bunların ve bir muhatap bulamayışımın neticesinde, içimde kalmaya devam edeceklerdir genelde. Gün gelir derin derin iç çeker insan. Bana da olur eğer konuşamamışsam; cümle kuramamak ne kötü. Evet tam olarak bu; cümle kuramamak. Tıkanıp kalmak.

Yine böyle bir gecenin sabahında, zihnimde sayfalarca yazı yazdım. Hatta biraz allayıp pulladım da, ne bileyim beğenilsin istedim sanırım. Tam da günüydü aslında, doğayla içiçeydim tüm gün. Hatta vadideki yürüyüşün sonunda yorulan ekibi geride bırakarak tek başıma yürüdüğüm o 10 dakikalık mesafede bile cümleler vardı beynimde, allı pullu cümleler. Öyle bir ortamda bile hüzün kuşu yakamı bırakmadı. Ne kötü şey  iyiyken kötü olmak.  Ayakları aniden yere basmak. Yere bastırılmak. Bastırılmak. Üçüncü kişilerin lüzumsuz ağırlığını omuzlarında hissetmek. Yalnız olamamak ne kötü, kendin karar verememek. Sonra yalnız olmak… Yalnız olmak ne kötü. Ve yine cümle kuramamak. Üçüncü gözlerin ağırlığını üzerinde hissetmek. Ve kaçamamak.

Kendimi içine düşürdüğüm durum… Tüm derdim bu mu ne? Bırak diyorum insanlar seni nasıl görürse görsün, yok bakış açıları değişirmiş… Yok bütün “iyi” sıfatların “kötü” ye dönüşürmüş, mesela masumiyet, olgunluk, iyimserlik, kendine güven, özgürlük, dürüstlük… sevimli olan ne varsa dönüşürmüş işte… Dönüşürse dönüşsün diyorum ama gel de anlat.

O zihnimdeki tüm süslü cümleler uçup gitti şimdi. Susmak belki de en iyisi. Zaten artık ben cümle kuramıyorum. Çünkü muhatapsız cümlelerin  artık hiç bir ehemmiyeti yok.

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı İzdüşüm içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Yazmak

  1. cihan dedi ki:

    Ellerine sağlık, içindeki duyguları anlatışın çok güzel.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

