Pcos mevzuları; vol. bilmem kaç?

1 aylık Diane 35 sonrası kontrole gittik bu gün. Şaka gibi 5,5 cm çapındaki kist yok olmuş, diğer taraf da temiz. Ne güzel kafasına göre kocaman olup, canı istediğinde yok olabiliyor hem de bu kadar kısa sürede… Çok şükür tabi, küçülmeseydi dertti başıma. Daha önceden 4 doz Klomen ve Serophene kullandığım için yeniden onları veremedi. Bu kez çok farklı bir ilaç verdi. İlacn ismini şimdi hatırlamıyorum, gecenin bu saati kalkıp bakıp yazmaya da üşeniyorum. Sonra editlerim nasılsa. Edit: İlacın ismi Femara imiş 🙂

Biyolojik ajan türü bi ilaç ve asıl kullanım alanı meme kanseri. Yani interfilite için değil  de meme kanseri için üretilmiş, östrojene ve yumurta oluşumuna etkileri sonradan saptanınca interfilite için de kullanılmaya başlanmış. Fiyatı biraz yüksek bi ilaç, 200 TL civarında ve devlet ödemiyor. Aldık bakalım umarım yan etkileri fazla olmaz. İlacın dozu 3 aylık yani 3 siklus 5er gün kullanmama yetecek kadar var içinde(30 edet).11 gün sonraya randevu verdi, sanırım yumurta takibi,akabinde çatlatma iğnesi vs.

Bütün bunlar olup biterken çok hissisizim. Yani olumlu düşünceler taşımıyorum, ümitvar da değilim, ayrıca olmasının iyi olup olmayacağı noktasında da kararsızım. Mesela doktor sonrasında gezdik biraz, kısa süre de olsa bir kaç mağzaya girip çıktık, kitapçıda vakit geçirdik istediğim bir kitabı aldım. Bütün bunları yaparken yanımızda oflayan puflayan, ikide bir tuvaleti gelen biri yoktu, rahat rahat dolaştık. Şimdi diyorum al bi daha başına yeni bir dert  daha 🙂 Eşim de aynı fikrde aslında, sanırım sırf ben istiyorum diye eşlik ediyor bu tedavilere… Peki ben? Sahiden istiyor muyum yeni bir bebek daha? Kafam bi hayli karışık bu aralar… Sanırım ben de Elif’in kardeş özlemi nedeniyle katlanıyorum. Sonuç olarak 3 aylık yeni bir sürece daha başladık… İnşallah hakkımızda hayırlı olan ne ise öyle olur… Kanallarda oluşan zedelenme nedeniyle olmama ya da dış gebelik olma riski de varmış. Ayrıca internette bi kaç yorum okudum, ilaç kullananlardan biri ikiz bebek beklediğini yazmış.  🙂 Aşağı tükürsem sakal, yukarı tükürsem bıyık gibi… Hayırlısı bakalım.

Haa unutmadan, o esnada Elif jimnastik kursundaydı, o dönmeden eve döndük. Yatağa uzanmış kitap okuyordum, içeri girer girmez babasına sordu hemen “küçülmüş mü, kisti küçülmüş mü?… ohh be… ” koşarak geldi öptü sonra yanaklarımdan, sevindim, duygulandım…

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı PCOS içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Pcos mevzuları; vol. bilmem kaç?

  1. zehrasunay dedi ki:

    Teşekkür ederim, ben onu da bir süre uygulamıştım… Bütün bu tedaviler sonrasında öğrendik ki, tek sorun PCOS değilmiş… Esas sorun, HSG sonrası çıktı ortaya; kanallarda tıkanıklık varmış %5 gibi bi rakam telaffuz etti doktor. Yaklaşık 6-7 aydır da doktora gitmeyi de tedaviyi de bıraktım… Belki böylesi daha hayırlıdır hakkımızda…

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

