Boş Ev

“hepimiz birer boş eviz, ta ki birisi kilidimizi kırıncaya kadar…”

Yılın en uzun gününün en kısa gecesine 2. film olarak sığdırmayı başardım. 🙂 Sadece bana ait olan gecenin ilerleyen saatlerinde seviyorum film izlemeyi. Zaten bu filmi eşimin son derece sıkıcı bulup yarım bırakacağına da eminim.

Orjinal adı Bin Jip olan bir G. Kore filmi. Filmin yönetmeni Kim Ki Duk 🙂 İlk kez bir filmini izledim fakat en kısa zamanda diğerlerini de izlemek istiyorum. Filmin başından sonuna kadar oyuncular neredeyse hiç konuşmuyor. Fakat sessizliğin de bazen neler anlatabileceğini çok net gösteriyor. Aşk gerçekten var ise bunu kelimelerden çok daha iyi ifade eden araçların da olabileceğini gözümüzün içine sokuyor.

Genç bir adam, tatile giden insanların evlerine girip bir gece kalıyor ama hırsız değil. Evde bozuk herhangi bir alet varsa tamirini yapıyor, çamaşırları yıkıyor ve çekip gidiyor. Bir gün yine bu şekilde girdiği bir evde kocası tarafından şiddet gören bir kadın ile karşılaşıyor ve tuhaf bir aşk başlıyor aralarında. Şimdiye kadar izlediğim bütün aşk filmlerinden daha güzel.  Bir de filmin müziği yukarıdaki videoda…Video da baştan sona filmin bir özeti zaten. Natacha Atlas söylüyor Gafsa… Şöyle söylüyormuş şarkının sözlerinde “geri dön aşkım, bu dünyada bir kaderim olamadı. sen aşkımsın ama benim olman imkansız.”

Bir de şu var ki insanı etkisi altına alıyor, biraz rahatsız hissettiriyor, hüzünlü… Ve bu etki sanırım birazcık da uzun sürüyor hele de benim gibi hüzünlenmeyi sevenlerdenseniz:)

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı İzledikçe içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Boş Ev

  1. Boş ev başlığını görünce Natacha Atlas- Gafsa nasıl bir müzik ki insanı bu kadar derinden etkilemeyi başarıyor demek istemiştim; ama siz müziği koymuşsunuz. Bir ara otobüste okula giderken- okuldan dönerken dinliyordum, beni yüksek dozda bunalıma soktuğunu farkedince dinlemeyi bırakmıştım. Gerçekten de çok etkileyici değil mi…

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

