Bir PCOS’lunun seyir defteri…..

Bütün çekincelerimi yenerek yine doktora gittim, ilk kez bir erkek doktora… Kendimi berbat hissediyorum. Sağ overde 5,5cm çapında, sol over polikistik yapıda… Her seferinde benzer  bulgular, yine kullanılacak ilaç sonucunda yok olması beklenecek bir kist, olmazsa ameliyat olabilecek vs. Pek bu kadar büyüğüne rastlamamıştı şimdiye kadarkiler.

Yarına HSG için randevu verdi. Her ne kadar doktor fazla ağrılı bişey olmayacağını söylese de; tıkanıklık yok ise kanallarda… Netten okuduklarımdan dolayı korkuyorum. Çok korkuyorum. Yarım saat sürecek bir işkence, anesteziye gerek yok dedi. 😦

………….

HSG işlemi tamam, doktor beni kandırmış, ya ağrı eşiğim çok düşük ya da sonuç nedeniyle çok ağrılı bir işlem gerçekleşti, sonlara doğru ellerim ve ayaklarımın uyuştuğunu ve gözlerimin kararmaya başladığını söyledim. Bayılacağım zannettim. Neticede tahmin edildiği üzere tüplerde tıkanıklık varmış. İlaç birazcık açmış olsa da tam anlamıyla açılmamış. 1 sonraki siklusta var olan kistin küçülüp küçülmemesine göre karar verecek yapılacak işleme. Tüplerin açılması için ameliyat %30 fayda gösteriyormuş. Saç teli kalınlığında olan bu tüplerde yapılacak olan ameliyat da riskli imiş.  Kırılan bir bardağı toplasanız da eski hale getiremezsiniz dedi. 6 ay sonunda sonuca ulaşamaz isek tüp bebek tedavisine geçeceğiz dedi. Aslında artık çok da fazla istemediğimi düşünüyorum yeni bir bebeği. Tüp bebek tedavisini devlet karşılamazmış çünkü benim hali hazırda zaten bir çocuğum varmış. Masraflarının yanı sıra %50 lik bir olumlu sonuç vaad edilebileceğinden bahsetti. Eşimin de yeni bir bebeğe ezelden beri sıcak bakmaması neticesinde sanırım bu yolu hiç denemeyiz. Sonuç olarak sanırım Elif’in bir kardeşi olamayacak artık. Hayırlısı…

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı PCOS, İzdüşüm içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to Bir PCOS’lunun seyir defteri…..

  1. halee dedi ki:

    sakın karamsarlığa kapılma Mevlam neylerse güzel eyler.. demek ki henüz vakti değil ikinci bebeğin zamanını bekliyor kuzu gönderilmek için demek.. bunların hepsi birer imtihan.. seni Rabbine dahada yanaştıracak vesileler bunlar.. Sakın pes etme ve ümidini yitirme olurmu canımıniçi.. hem olmasa ne olur ki zaten prensesler prensesine sahipsin.. düşünsene senelerce uğraşmalarına rağmen yinede hiç çocuk sahibi olamayan insanlar var.. ama karamsarlığa da hemen kapılma sen elinden geleni yap.. olmuyorsa Rabbimin bir bildiği var demektir.. aynı işlemler eltim içinde yapıldı.. iki kere aşılama yapıldı tüpler açıkmı diye bakıldı (ve aynı ağrıları oda çekti ve hiç kolay bir operasyonda değil ayrıca.. sana ağrı olmayacak diyen doktora bir yapmak lazım aynı operasyonu bol kepçeden atıyo kendi yaşamadığı için :)) sen inancı kuvvetli bir insansın senin sesini seviyor demek Rabbim.. dualarda ısrarcı olmak gerek.. senin için özel olarak dua edicem.. seni çok seviyorum bunu unutma.. her zaman dualarımdasın.. öpüyorum kocaman kocaman o güzel yanaklarından..

    • zehrasunay dedi ki:

      Ben de seni çok seviyorum canım 🙂 Aslında bana kalsa çok da takmayacağım belki bu durumu hatta artık istemiyorum bile diyebilirim gönül rahatlığıyla…Ama Elif sanırım çok problem ediyor. Kedi almayı düşünüyorum şu 6 ay bi geçsin de 🙂 Kardeş yoksa kedi olsun bari… Dün boynuma sarılıp ağladı hüngür hüngür benim niye kardeşim olmayacakmış diye… Onun öyle ağlak halleri de bana dokunuyor işte….

  2. tolga dedi ki:

    canını sıkma her şey olacağına varır senin için dua ederdim ama dualara inanmıyorum benimkiler kabul olmuyor, şans seninle olsun ve derdin neyse geçsin.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

