Gözlük

Uzun zaman önce konmuştu teşhisim. 0,25 miyop. Umursamadığım 4 yılın sonunda 0.50 olmuşlardı kendileri. Umursanılmayan bir 5 yıl sonrasında ise bir de yanına arkadaş eklemişti 0.50 miyop+0.25, 0.50 astiğmat. Bu son rakamların üzerinden yaklaşık 2 yıl geçti. Her seferinde yeni bir gözlük alıyorum, maksimum bir ay kullanıp kaldırıyorum. Beceremiyorum, alışamıyorum, gözlüğün üzerinden yüzümü yıkamaya, gözlerimi ovuşturmaya kalkıyorum. Görüntüyü pek dert etmiyorum, yakıştıranı da var yakıştırmayanı da yüzüme; ama ben kullanamıyorum.

5 yıl önce ehliyete de “gözlükle” ibaresini yazdılar. Her polis kontrolünde yüreğim güp güp ediyor, alkolmetreye üfletseler o kadar korkmam 🙂 Güneş gözlüğüm de numaralı değil. Artık iyice mi ilerledi naaptıysa bu astiğmat olayı, uzak yüzlerdeki ifadeleri ayırt edemiyorum. Bir de kitap okurken yazılar karışıyor sanki, uzaklara bakarken gözlerimi kısmaktan kazayaklarımda da ciddi artışlar var gibi, yoksa yaşlılıktan değil hani 🙂 Misal TVde alt yazıları kısmadan okuyamıyorum, puntolar küçük ise kısmak da fayda vermiyor 🙂 Plakaları okuyamıyorum araç kullanırken, açık havada elimde fotoğraf makinası varsa zoomlayarak izliyorum etraftakileri net net 😀 Rezil durumdayım kısacası.  Artık nihai bir çözüm istiyorum.

Korkumu yenebilirsem lazer mesela, ya da lens. Aslında her ikisi de korkutucu, gözünü çizdirmek başlı başına korkunç ama içerisine yabancı bir cismi takmak ve dahası çıkarmak, düşüncesi bile içimi ürpertiyor. Uyusam uyansam kendi kendine iyileşmiş olsa gibi absürd hayallerim var, uyusam uyansam bi başkası olsam mesela 🙂

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı İzdüşüm içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

