Kitap Tanıtımı #27 İnsan Ne İle Yaşar

Yazar: Lev Nikolayeviç Tolstoy

Hafif bişeyler okumalıydım, başka şeyler düşünmek için… Zira düşündükçe sorgular oldum. “2. bebeği de ölmemeliydi” diyorum altında yatan hayırları belki de göz ardı ederek.😦 Aynı durumda yaşayan bir çocuğun daha geçenlerde uzun tedaviler neticesinde 6 yaşında hayata göz yümdüğünü duydum annemden, böylesi çok daha acı olurdu… Allah evlatlarımızı esirgesin… Allah’ım bize onları bağışla, onlara da bizleri…

Kitap 3 farklı hikayeden oluşuyor; “İnsan ne ile yaşar?”,  “İnsanın ne kadar toprağa htiyacı var?”, “Bey ile uşağı”. Kitapta genel olarak hırsın insana nasıl zarar verdiği, Allah’ın yazdığı kadere müdehalenin imkansızlığı, sevginin insan hayaındaki yeri ve ölüm gibi konular işlenmekte, hatta sorgulanmaktadır.

1. bölümde cezalandırılan meleğin affedilişiyle gözlerim dolarken, son bölümde karlar altında uşağını donmaktan kurtaran beyin halleriyle sıkıntılara gömüldüm. Dili son derece hafif, kafa dağıtmalık, tavsiye ederim. Yalnız evde olmadığından, e-book olarak cepten ve PCden okudum, gözlerim fena.

Kitaptan izler…

“”Anladım ki; Allah (c.c.) insanların birbirinden ayrı değil, tek vücut halinde yaşamalarını istediğinden, her birine kendi ihtiyaçlarını değil; hepsi için gerekli olan şeyleri ilham ediyor.

Anladım ki, insanlar kendilerini düşünerek yaşıyor gibi görünse de, gerçekte onları yaşatan tek şey sevgidir.Kim severse, Allah’ a yaklaşır; Allah da ona yaklaşır. Çünkü O sevgiyi yaratandır!”

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

