Yeniden PCOS mevzuları

Dün doktordaydım, teşhis 12 yıl öncesiyle aynı… Geçti bitti gitti sanardım, meğer geçmeyen bişeymiş bu. Hastalık değil sendrom denilmesi de ilginç, basbayağı hastalık işte, yoksa neden acı versin, engellesin ki hayalleri? O zamanlar bekardım, 18imdeydim daha, pek de aklıma gelmemişti bu durumun  çocuk sahibi olmaya engel olabilirliği… Tek derdim geceler boyunca kıvrandıran sancılardan kurtulmaktı… Nihayetinde de oldu. 6 aylık Ginera sonrası ne ağrı kalmıştı ne sızı.

Evlenmeye karar verdiğimde ufaktan yokladı bu hatıra beynimi, ya olmazsa dedim, nitekim gecikti de gecikti… Ama neticede melek gibi bir bebek vermişti Yaratan. Lutfetmişti… Melek büyüdü koca kız oldu, ikinci melek hayallerine daldırdı beni, esasında herşey öyle zordu ki, ikinci kez uykusuz gecelere de, 2 yaş sendromlarına da, ateşlenip oraya buraya kusmalara da, aşıda, diş bulgurunda, doğum gününde, okul programında orda burda şurda duygulanıp ağlamalara da meraklı değildim ama… Ama işte kardeş de kardeş. Tutturmuştu bir kere, öyle bir büküyordu ki, “herkesin var, ben yapayalnızım” derken dudaklarını… Yüreğim; gel de cızlama.

Aynı endişeler ve beklemeler… Neticede benzer sızlamalar, cızlamalar. Tuttum yolunu doktorun. Teşhis aynı, “polikistik”. Diabet ilacı başladık bakalım, halen sızlamalar devam kasıklarda. Şeker hastalığıyla aynı genlerden mi geliyormuş nedir bu PCOS illeti, ondan dolayı diabet ilacı kullanılıyormuş. Bir de insülin direncini artırıyormuş da…… Abuk sabuk okumadığım site kalmadı sanırım. Neticede öğrendiğim, bu hastalığın kesin bir tedavisinin olmaması, tedavinin çocuk isteyip istememeye göre şekillenmesi, kontrol altına alınmadığında ileride, rahim kanserinden tut, kalp damar hastalıklarından bırak bilimum hastalıklara neden olması, kilo vermenin işe yaraması vs vs.

Hayırlısıyla sağlığıma ve hayallerime kavuşmayı ümit ediyorum inşaallah… Doktor dönüşünde ilk gün yeni yetme ergenler gibi yatağa kapanıp ağlamışlığım mevcut ama toparladım kendimi. Hadi bakalım bu da yeni bir milad olsun.

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı İzdüşüm içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Yeniden PCOS mevzuları

  1. çakkıdı dedi ki:

    Oğlumla sapasağlam şekilde 2 gün 1 gece geçirdim ve 4 günlükken onu kaybettim biliyormusun…
    Belki bi nebze olsun şükrünü arttırır ve senin O’na duanda pozitif bi etkim olur diye yazayım dedim..
    Yoksa kelimelerimin ne yazıyla ne de sesle yüreğimden dökülmeye gücü yok. Çnk öyle bi kelime cümle yok beni anlatabilecek…
    İyi günlerimizin birbirimize ses getirmesi dileklerimle..

    • zehrasunay dedi ki:

      Nidaaaaa:(
      Şimdi ne diyeyim ben sana… Bilmiyorum ki bunun tesellisi var mıdır? Yoktur elbet… Hüngür hüngür ağlamadayım, biliyorum ki hala ayaktasın, belki bilgisayar başındasın… aramaya bile cesarretim yok 😦 çok üzüldüm çok, kardeşim gibisin, arasam seni bi fazla üzerim şimdi… 😦 Sabret olur mu? sabret noolur 😦 içime kocaman bir kor düştü şimdi, sanki ben evladımı yitirdim inan 😦 Allah’ım saba sabır versin. “küçücük kara kuzu” yazmıştın ya mesajında, öyle umut doluydu ki o ifade, iyileşemeyeceğini aklımın ucuna getirmemeye çalışmıştım 😦 Nidaaaa çok üzgünüm çok, keşke yanında olabilsem 😦 Seni çok seviyorum 😦

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

