Hazırlıklar-5

  • Vizelerimiz çıkmış, Mısır vizesi teferruat dedi turdaki adam, aklım karıştı…
  • Elif yine  isilik oldu, her yaz olduğu gibi, bengitmek istemiyorum demeye başladı oranın daha sıcak olduğunu duydukça 😦
  • 83 yaşındaki hasta babaannemi yıkadım bu gün, yorucuydu ama ettiği dualara değerdi, sonra kendime baktım, yaşlanırsam nasıl olacağımı düşündüm, keşke minyon olsaydım dedim sonra :/
  • Annemin biz ordayken ameliyat olacağını öğrendim, üzüldüm, aklım burda olacak, inşaallah kolay geçer.
  • Stres durumlarım had safhalarda; her zamanki plancılık özelliğimi bu sefer kenara koymalıyım diyorum ama başaramıyorum.
About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Havadan Sudan, İzdüşüm içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Hazırlıklar-5

  1. Kâzım Mızrak dedi ki:

    Yolculuğunuz boyunca çektiğinzi zahmeti eziyeti telaşı rabbim hayr eylesin efendim. Sıcak konusunda ise naçizane şunu söylemek isterim. Belki Elif bunu düşünemeyecek kadar küçüktür ama, siz şöyle amel ediniz. Bu topraklarda ne sahabiler güneşin ağrında bri ömür sürdüler.

    Hele ki Allah’ın resulu ve habibi de bu toprakları adımlamıştı. Onun attığı adımları aramak bulabilmek çekilen çileyi kutlu mübarek bir hicrete dönüştürebilir inşâ Allah.

    Mübarek şehir Mekke hakkında ise söylenecek bri şeyvarsa o da gök yüzünün günden güne taş betonlar ile donatıldığı bir şehir orası artık. Bizler buna çok üzülüyoruz velakin sabır etmekten başka bri şey gelmiyor elimizden.

    Müslümanlığı bir gösteriş dini haline getiriyorlar, ihitişam ve şöhret ile saf masum çocuk ruhlu güzel Mekke’miz rüyalarımızdadır.

    Hac ve umre konusunda da şunlarısöylemek isterim. Hacdan sonra bir umre, veya umreden sonra bir hac eftaldir makbüldür. Ancak bunu turizim haline getirp insan canı sıkıldıkça umreye hacca gitmemelidir.

    İlk sefer bir umre olursa, ikinci seferin hac olması, haccın daha bilinçli yapılmasını mümkün kılar. Umre, hacdan sonra geliyorsa, hac ile heyecan ve tutku bulan kalp, bu umre ile daha da olgunlaşır sükt bulur dulurulur.

    Üçüncü bri hac veya umre yolculuğu ise gerek kontejyan bakımından başka müslümanların hakkını gözetmemek, gerekse maddi harcamalar bakımndan müsriflik gösteriş olacaktır kanısındayım.

    Hac bir kere farz kılınmıştır, bu düstüru bir ahlak haline getirebilmeliyiz derim efendim.

    Yine de bu konuyu vicdanalra havale etmeyi yerinde görmekteyim, herkes kendisinden sorumlu ve mesuldür değil mi.

    Elhamdülillah yolunuz açık olsun, rabbim niyetlerinizi halis kılsın, iki cihanınızı da mutlu mübarek eylesin.

    Bir gün bize de nasip olur inşâ Allah.

    Âmin.

  2. zehrasunay dedi ki:

    Amin

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

