Kitap Tanıtımı #23 Babil’de Ölüm İstanbul’da Aşk

Babil’de Ölüm İstanbul’da Aşk – L&M

Yazar: İskender Pala

Seneler önce kardeşim hediye ettiğinde bu kitabı okumaya niyetlenmiştim, ilk sayfalardan sıkılmış ve bırakmıştım. Bundan 4 yıl önce aynı olay bir kez daha tekrarlandı. Yine başladım ve yine bıraktım.  Kitaplığımda okunacak kitaplara bakarken gözüme ilişti, mahzun mahzun okunmayı bekliyor gibi geldi. Bu kez “bitireceğim” kararıyla başladım okumaya. İtiraf etmeliyim ki; hiç bir kitabı böyle zor bitirmedim. Çok yavaş okudum, çok sıkıldım bazı bölümlerinde, “tamam sardı artık akıcı” dediğim her bölümün sonrasında eski hale dönüşüverdi kitap. Dili son derece ağır ve olaylar sürekli tekrarlanıyor. Yine de içerisinde çok beğendiğim bölümler de var özellikle İstanbul’da bir mevlevi dergahında geçen olaylar ve kurulan cümleler…

Kısaca tanıtmak gerekirse kitabı; Babil’de bir dağ çileği iken Leyla tarafından koparılan, onun dudaklarına kavuşma hayali kurarken bir parşomene çevirilen dağ çileği, ardından Fuzuli tarafından içerisine sırlar saklanan bir kitap haline getiriliyor.

Kitabın ismi de Leyla ve Mecnun oluyor ki onların aşkını anlatıyor. Kitap yüzyıllar boyunca Leyla’sını özlüyor ve bu yüzyıllar boyunca Babil uzay araştırmaları merkezinin kurduğu ve nesilden nesile bu kitaptaki sırları çözmeye uğraşan cemiyet üyeleri anlatılıyor. Bazılarına garip gelse de kitabın başından sonuna kadar ana kahramanın L&M kitabı olması ve olayları bir kitabın dilinden dinlemek benim hoşuma gitti.

Uzun yıllar boyu kitap elden ele dolaşıyor. Osmanlı tarihinden kesitler de var kitabın içinde ama çok fazla bilgi var. İnsan yoruluyor ve tamamını hatırlayamıyor bile bitirince. Kitabın sonu ise maalesef bir hayal kırıklığı ile bitiyor…

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça, Uncategorized içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

