Başka Dilde Aşk & 2 tekerli bisiklet

Dün izledik bu filmi. 21. Ankara film festivalinde en iyi erkek oyuncu ve en iyi kadın oyuncu rollerini kapmış başroldeki oyuncular; Mert Fırat ve Saadet Işıl Aksoy.  Belki bu sebeple beklentim biraz daha yoğun bir aşk hikayesi ile karşılaşmaktı ama anlatılan aşk öyle efsane olacak cinsten değildi. Yine de sorguladım kendimi, bir sağır ve dilsizle yaşamak nasıl olurdu diye, sanırım yapamayabilirdim. Yine de beğendim filmi, hele bir ağlama sahnesi var ki; kızın ağlamasını duyamayan ve görmeyen ama aynı anda ağladığının duyulduğu-görüldüğünün bilincinde de olmayan hıçkıra hıçkıra ağlayan bir erkek. Tutamadım ben de gözyaşlarımı. Belki farklı bir son olabilirdi.  🙂 Yine de izlenmeye değer bir film.

Bu arada Elif büyüyor, bisikletinin destek tekerlerini söktürdüler, her gün biraz biraz çalışıyorlar iki tekerli bisiklet sürmeye. Balkondan izlemek çok farklı, düşündüm de anne olmasaydım eğer kimin 2 tekerli bisikleti 3 metre yardım almadan sürüşünü alkışlayacaktım ben balkondan? Ya da böyle basit şeylere sevinebilecek miydim? Sonra piknik öncesi Pazar günü fellik fellik uçurtma satan açık dükkan aranıp bulunamayınca, market poşetine anneannesinin örgü yünü ipini bağlayıp uçurtma diye koşturan, çabalayan hangi çocuğa gülümseyerek bakacaktım, ya da henüz bir Orgu olmamasına rağmen kurs defterini eline alıp salıncak sefası yaparken 4 vuruşluk “do” ile 2 vuruşluk “re” çalışan minnoşa bakıp gözlerim dolmayacaktı. Böyle de garip bir duygu annelik. Sevincin içinde hüzün mü var ya da nerden çıkıyor bu boğaz düğümlenmeleri, göz dolmaları bilmiyorum. İlk dişi çıktığında da hüngür hüngür ağlamıştım, ama gariplik bende değil herhalde ailecek öyleyiz çünkü, ilk kahkahasını unutamıyorum 3 aylıkken kahkahayla gülüyordu da onun gözleri gülmekten ıslanıyordu bizimkiler ağlamaktan 🙂 Yine ilk doğum gününde ve diş bulgurunda da ağlayan bendim…Allah iyi insanlarla karşılaştırsın onu, bahtını da açık etsin… Sağlığını da hep iyi etsin, dermansız dert vermesin. Amin

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Havadan Sudan, İzdüşüm, İzledikçe içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to Başka Dilde Aşk & 2 tekerli bisiklet

  1. nesrin dedi ki:

    AMİN… Merhaba yürek dolusu duyguyu gözlerinde taşıyan sevgili anne… Öğretmenler odasına girdiğimde farkettiğim bir çift göz… Duru, sakin manalı ve dolu dolu, mütevazi bir duruşun altında iki dolu dolu bakan göz… Doluluğu seçmeye çalıştım, ev telaşımı heyecanla anlatırken, tam evin ıvırı zıvırı derken o gözlerdeki doluluğun yoğunluğun nedeni; ışıkmı, ıslak buğulu bakışmı diye düşünmeden edemedim… Herkes bir bir görev yerine gidince bana kaldı bir çift yürek ve aynası olan buğulu manalı dolu dolu gözler…
    Sanırım ilk bakışta bir kaç saniye içinde akıp geçiveren izlenimlerim bunlardı. Benim gördüğümü herkes gördümü yoksa bi benmi gördümmm bilinmez ama neyse… Paylaşımların ve yorumların duyarlı bir yürekten çıktığı belli. Anne olmak çok özel bir duygu ve sonsuz gerçek sevgiye ancak anne olunca kavuşulurmuş bunuda anne olunca anladımmm. Paylaşımların daim olsun, küçüğün hayatı mutluluklarla taçlanıp başarılarla donansın…

  2. reha karag dedi ki:

    kendini ne kadar sorularsan sorgula bir sonuç alamazsın işitme engelli bir insanla yapabilirmiyim diye bende ilk çok düşündüm korktuğum zamanda oldu açıkçası ama allah bozmasın 2 yıllık evliyim hiç bir şikayetim yok halimden memnunum

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

