Gitmek mi yitmektir, kalmak mı?

Gitmek mi yitmektir kalmak mı artık bilmiyorum
Yerini yadırgayan eşyalar gibiydim ya ben hep
Ve inançlı, gitmenin bir şeyi değiştirmediğine.
Bilemem, belki bu yüzden
Ben sana yanlış bir yerden edilmiş
Bir büyük yemin gibiydim.

Beni hep aynı yerimden yaralayan o eve
Yine de döneyim döneyim istedim.

Ah benim sesimle, Söylesem de, inanmazlar
Benzemiyor çünkü bir dile.
Döndüğüm, döndüğüm ama döndüğüm
Döndüğüm bu sema sensin. Dönnnnnnn düğüm.

Sen benim kara ömrüme vuran
Suyumu harelendiren sevincimdin.

Onu sevebileceğinin en yücesiyle sevdin.
Titreme daha fazla kalbim.
Bağışla kendini artık, onu da
Bırak gitsin… Bırak Gitsin.

O senin en ezel gününden kaderin
Sen onu nasılsa bin kere daha
Seveceksin.

Yine bir Birhan Keskin şiiri…( Ezel dizisinde de okunmuş)  Semra bana onun kitabını yolladığından beri, sevmeye başladım şiiri… O gün öyle güzeldi ki, kargoyla gelen kitaplar, Elif’ime hediye Bahrengi kitapları, boyalar, kalemlikler ve bana Birhan Keskin. İçinden çıkan Mavi renkli kağıtlara el yazısıyla yazılmış şiirlerlerden oluşan mektup. Az önce yeniden okudum, yine duygulandım.  Yukarıdaki şiiri de yazmıştı… Her okuyuşumda içinde farklı benler buluyorum. Bu gün 12 Mart… Yine farklı bir ben okudu sanki şiiri. 12 Mart bu gün, okuldaki İstiklâl Marşı okuma yarışmasında da çok duygulandım…

 Hem ağladım hem güldüm. Bir güneş doğdu sanki, güneşim bana doğdu. Yalancı bahar mı bu yaşanan? Bahar geldi mi şimdi, geldi mi benim de baharım? Her yan çiçek-çimen. Daha erken, daha erken. Geçen Mart ayında çekmiştim yukarıdaki fotoğrafı… Yine gitsem, keşke gitsem.

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Şiir, İzdüşüm içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Gitmek mi yitmektir, kalmak mı? için 8 cevap

  1. e-vren ;) dedi ki:

    Zehra, Birhan Keskin’in şiir kitaplarından ben de sonunda edineceğim kesin 😉 Antoloji’den şirleri incelemiştim, çok hoşuma gitmişti. Kütüphanemde Birhan Keskin kitabının yer alması farz oldu.

    • zehrasunay dedi ki:

      Hepsi değil ama bir çoğu güzel şiirlerinin 🙂 Ne haddimeyse beğenmemek ben de konuşuyorum işte 🙂

  2. Semra dedi ki:

    Fotoğraftaki yeri bildim ben:) Farklı zamanlarda aynı amaçla oradaydım ben de..Bazen uzaklaşmak ne iyi geliyor..Ben de bayağıdır bir yerlere kaçmadığımı farkettim..
    Şiir..Bu şiir zaten benim bir parçam gibi..Benden..Gidemeyen ve her şeye rağmen bin kere daha seven ben..Bugün bir kez daha anladım bunu..Daha neler göreceğim bilmem ama bin kere daha seveceğim yine sanırım..

    • zehrasunay dedi ki:

      Aynı zamanlarda olsak ne güzel olurdu…Bu arada başvurduklarımı onaylatmayı unutmuşum ve süreleri bitmiş… Ne güzel di mi? Şiir çok güzel; “Ben sana yanlış bir yerden edilmiş, bir büyük yemin gibiydim”… Senin için yanlış hiç bir şey olmasın inşaallah…

  3. kirazzade dedi ki:

    nerede bu iskele? pek hüzünlüymüş…

  4. Arzu Fatma Dogan dedi ki:

    Hali hazirda “gidilmis” bir yerde, blogunu kurcalarken her nasilsa karsilasilmis cok guzel bir siir. Hep de merak ettigim bir soru cumlesi ustelik, basligi…
    “Ben sana yanlış bir yerden edilmiş
    Bir büyük yemin gibiydim.”
    ve pek tabii;
    “Onu sevebileceğinin en yücesiyle sevdin.
    Titreme daha fazla kalbim.
    Bağışla kendini artık, onu da
    Bırak gitsin… Bırak Gitsin.
    O senin en ezel gününden kaderin
    Sen onu nasılsa bin kere daha
    Seveceksin.”
    Biraz gozyasi damlasi esliginde cok tesekkurler, paylasim icin 😉

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

