Kitap Tanıtımı #22 Bab-ı Esrar

BAB-I ESRAR

Yazar: Ahmet Ümit

Mevlana ve Şems’e dair Aşk’tan sonra okuduğum ikinci kitap oldu Bab-ı Esrar. Her iki kitapta bahsedilen aynı karakterler birbirlerinden biraz farklı geldi bana. Örneğin Aşk’ta Mevlana’nın kızının Şems’e olan aşkından söz edilirken bu kitapta aralarındaki büyük yaş farkına rağmen evlendirilen, belki de gönlü başkasında olan bir kız var…

Esasında net olan hiç birşey yok kitapta… Kahramanımız Karen; babası Mevlevi bir  Türk, annesi Londralı bir hippidir. Çok sevdiği babası Poyraz efendi, Karen 12 yaşındayken Pakistanlı dostu Şah Nesim ile birlikte evi terk eder. Karen babasının onları neden terk ettiğini bir türlü anlayamaz, ta ki mesleği olan sigortacılık gereği Konya’ya gelene kadar.

Konya’da yaşadığı fantastik olaylar okurken beni çok gerdi başlarda. Hatta fantastik gerilimin ilk safhalarında gece balkondan dışarı bakamaz oldum🙂 Siyah sarıklı, siyah cübbeli, siyah sürmeli, siyah gözlü bir Şems de ben görür müyüm diye :)  Kanayan yüzükler, bir görünüp bir kaybolan dervişler de var, gerçekte yaşanan bir otel yangının soruşturulmasına dair polisiye bir hikaye de var kitapta…

Mevlevilik, din, aşk, sevda, inanç üzerinde düşünmeye itiyor insanı. Sonu biraz tatmin etmedi beni açıkcası, sanki daha yazılması gerekenler vardı da küt diye bitiverdi…

Neticede Ahmet Ümit’in okuduğum ilk eseriydi, sevdim dilini, devamı da gelecek sanırım.

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kitap Tanıtımı #22 Bab-ı Esrar için 3 cevap

  1. Ayşe Reşad dedi ki:

    Selamun aleykum,

    Tevafuk oldu, kitap kritiklerini gördüm burada ve çok beğendim..

    “Bu Kitapları Okuyun” alt bölümüyle Forumumuza aktarmak istiyoruz, inşaAllah bir mahzuru olmaz?

    http://www.ebedi.com/forum/index.php?board=140.0

    ..

    muhabbetle

    A.R

  2. zehrasunay dedi ki:

    Aleyküm selam… blog istatistiklerinden farkettim ben de az önce üye oldum forumunuza sanırım halen onaylanmadı üyeliğim🙂 Benim için mahzuru yok yalnız altında ismimi yazdığınızı gördüm onun yerine yazının linkini verirseniz sevinirim… Bu arada tanışıyor muyuz merak ettim…

  3. Ayşe Reşad dedi ki:

    Elest bezmindendir tanışıklığımız😉

    Google’de Şems’in 40 kuralını ararken buldum blogu🙂

    Çok sevindim Zehra hoşgeldin aramıza🙂

    Üyeliği mail adresinize gelcek mailden üyelerimiz onaylıyor ablam😉

    Katılımlarını bekleriz inşaAllah..

    muhabbetle

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

