Kitap Tanıtımı #20 Bin Muhteşem Güneş

Bin Muhteşem Güneş

Yazar: Khalled Hosseini

Afgan yazar Halid Hüseyin’in ilk kitabı Uçurtma Avcısı kadar etkileyici bir kitap. Bir çırpıda okunabiliyor, çok etkileyici ve sürükleyici bir anlatıma sahip.

Okurken çok sık ağlamama neden oldu. Afganistan’da yaşanan Sovyet işgali, ardından iç savaş, ardından Taliban rejimi ve ADB işgali sürecinde iki kadının hayatları anlatılıyor kitapta.  Biri Meryem, diğeri Leyla.

Afganistan’da Taliban rejimi ile birlikte kadın olmak daha da zorlaşıyor. Bunun yanı sıra, savaşla ilgili pek çok istatistiki veri de sıkmadan veriliyor okuyucuya. 

Kitap ismini, Kabil şehri için yazılmış şu dizelreden(Babi’nin Kabl’e veda gazelinden) alıyor;

“Bu kentin ne çatısını aydınlatan ayları sayabilirsin,

Ne de duvarların gerisine gizlenen bin muhteşem güneşini”

 Kitaptaki karakterler; Meryem, Leyla, Tarık, Raşid Azize, Cemil ve dahası…

Tek problem, kitabın sonlarına doğru ABD işgalinin yazar tarafından güle oynaya karşılanmasıdır. Acaba tüm afgan halk bu şekilde mi düşünüyor yoksa sadece yazarımız mı Amerika sevdalısıdır da böyle yorumluyor bilinmez.

Neticede çok beğendiğim, bir süre etkisinden kurtulamadığım, zaman zaman, özellikle de iç savaş bölümlerini okurken, ülke içindeki ırkların birbirleriyle olan kanlı didişmelerini düşünürken; inşaallah ülkem de aynı şeyler yaygınlaşarak yaşanmaz diye dua ettiğim kitaptır. Okunmalıdır.

Pusulanın hep kuzeyi gösteren ibresi gibi, bir erkeğin suçlayan parmağı da daima, bir kadını gösterir. Her zaman. Bunu hiç unutma Meryem….Seninle benim gibi kadınlara hayatta yalnızca bir, tek bir marifet gereklidir, o da zaten okulda öğretilmez. O da tahammül. Sabretmek. Katlanmak. Sahip olduğumuz tek şey bu yeteneğimizdir…. Bir erkeğin kalbi fesat, habir bir şeydir, Meryem. Bir ananın rahmine hiç benzemez. Kanamaz, sana yer açmak için genişlemez.”

“Daha çok küçüksün, biliyorum, ama bunu şimdiden anlamanı ve iyice öğrenmeni istiyorum. Evlilik bekleyebilir, eğitim beklemez. Sen çok, çok zeki bir kızsın. Gerçekten öylesin. İstediğin her şey olabilirsin, Leyla. Seni tanıyorum. Ayrıca, bu savaş bittikten sonra Afganistan’ın erkekler kadar, belki daha da çok, sizlere gereksineceğini biliyorum. Çünkü bir toplumun, kadınları eğitimsiz olduğu sürece başarıya ulaşma şansı hiç yoktur, Leyla. Hiç yoktur.”

“Nereye giderseniz gidin, ülkeniz peşinizden gelir. Artık siz orada yaşamasanız da o içinizde yaşar. Afganistan’ın Khaled Hosseini’de yaşadığı gibi…

Bin Muhteşem Güneş, ilk romanı Uçurtma Avcısı’yla tüm dünyada inanılmaz bir başarı yakalayan Hosseini’nin ikinci romanı. Yazar bu romanında da yine doğduğu toprakları anlatıyor. Bu kez iki kadının kesişen yaşamları ve dostlukları üzerinden…

Küçük yaşta evlendirilen kızlar, çocuğu olmayan kadınlar, babaya ya da çocukluk arkadaşına duyulan, geçmişe gömülmüş aşklar…

Khaled Hosseini, hasreti, dostluğu, aşkı ve insanlığı en iyi anlatan yazarlardan. Başarıyla kurduğu olay örgüsüyle, çıkmaz yolların nasıl düzlüklere açılabileceğini gösteren yaratıcı bir kalem.

Bin Muhteşem Güneş, kelimenin tam anlamıyla ‘beklenen’ bir roman… “

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kitap Tanıtımı #20 Bin Muhteşem Güneş için 8 cevap

  1. kaos dedi ki:

    1 seneyi geçti ben bu kitabı okuyalı..bazı yerlerini unutmuşum..okurken elimden bırakamamıştım..

  2. fatos dedi ki:

    gercekten harika bir kitap!! bir yazar bu kadar mı sürükleyici ve en küçük ayrıntıları bile atlamadan anlatır.erkek olmasına rağmen yazar kadın gözüyle bakabilmeyi çok güzel başarmıss.olayları anlatırken savasla ilgili ayrıntıları da okuyucuyu sıkmadan vermiş..bu kitabı mutlaka herkes okumalı bence inanılmaz güzel 3 günde bitirdim

  3. M. Ali Ocak dedi ki:

    Canımın iş çekmediĝi bir öĝlen vakti öylesine isteksiz dolaşırken rastladım bu yazılara.
    Bir saat kadar misafiriniz oldum.
    Okuduklarımın çoĝu Akdeniz meltemi gibi, ılık ılık
    esti tenimde.
    Bana güç verdi bu gurbetlerde. Tekrar işime dönüyorum.
    Elinize, yüreginize saĝlık Fatma Zehra Hanım.
    Bin Muhteşem Güneş’i okumadım ama okuyacaĝım.
    Size, öĝrencilerinize, Türkiye’ye, bütün meltemlere yürek dolusu selam, sevgiler.

  4. Simge dedi ki:

    Bu kitabı proje ödevim için okumam ve roman incelemesi çıkarmam söylendi . İlk başlarda çok zor olacağını düşünüyordum ama kitap o kadar sürükleyici ki hemen bitirdim ve bir gün içindede roman incelemesini çıkardım ödevim hazır inşallah iyi bir sonuç bekliyorum . Bu kitabımı okumamı söylediği için hocamada minnettarım🙂 Hepinizin okumasını tavsiye ediyorum.

  5. nimet dedi ki:

    yazarin son kitabini okudunuzmu yorumunuzu merak ediyorum🙂

  6. Tayfun Sürücü dedi ki:

    okumanıza yorumunuza sağlık;
    Ana karakterlerinin kadınlardan oluşturulduğu ve bu kadınların yaşantılarında bitmek tükenmek bilmeyen zorlukların sürekli el değiştiren Afganistan arka planında kara bulutlar halinde kümelenişinin anlatıldığı bir roman Bin Muhteşem Güneş………. http://tayfunsurucu.wordpress.com/2014/12/25/siyaset-aile-iliskileri-arkadaslik-ve-askin-yanlis-bulusmasi/

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

