İsimle Ateş Arasında-2 (Alıntılar)

“…yalan değildi aşkın birbirine uymayan iki tanımı olduğu. bu tanımlardan biri sorgusuz sulasiz teslimiyet anlamına gelirken, diğerinin, sorgusuz sualsiz teslimiyetin kurulumu demek olduğu. böylece aşkın mutlak tanımının mümkünler aleminde na-mümkün olduğu…”

“….ayağa kalktı. tepeden tırnağa siyahtı. boşlukta kapladığı hacme bakakaldım. usulca yürüdü.karanlık dükkan üzerime yürüdü. bir dolaba uzandı. esmer bir kelebeğe benzeyen ellerini gördüm. sağ bileğine geçirilmiş gümüş bilekliğin nakışlarını ve lâ’l taşlarını gördüm.bir buhur tanesini avuçlarının arasına aldı. avucunun ortasındaki kına lekesini gördüm. ufalanan buhur tanesini ateşe attı. gül tam bağrından yandı. buhurun, güzel kokusunu salması için ateşe atılması gerektiğini gördüm. ateş kızıl. buhur siyah. duman bir âh kıvrımı. bir duanın ağırlığı. görmediğim ülkeleri, iki denizin tam birleştiği yerde kurulmuş, bol tapınaklı yitik kentleri gördüm. uzaktan deve çıngırakları.konuşan ırmak. ipek yolunun yıkık köprüsü.

buhur yandı. saldı kokusunu.

ben dayandım.”

“meger ask indiği kalbi ihya ediyordu ya, ihya edemezse yok ediyordu. kazasız belasız kurtulmanın imkanı yoktu.”

“kelam yanımı feda etmeyi, ah hal ile yetinmeyi bilebilseydim…”

“kelam hangi perdesinden kopuyordu ki kalbin, sözü taşıyan nefese artık ondan başka isim için izin verilmeyecek olduğunu acıyla fark ettim.
içimden, dol, dedim, bütün boşluklarımı doldur tek başına ne olursun!
bütün boşluklarım ezelden bu yana ne birikmişse onunla doldu. dolsaydı boşluklarıma nur, ne olurdu!…
zayıf yaratılmış kalp, belli ki yasaların da ahlakın da üzerindeydi.”

“aşkın büyüklüğünü terk ettiklerinin çokluğuyla ölçmeyi öğrenmiş olan ben. öyle bir an geliyor ki durdurmak istese bile insan kendi içindeki işleyişlere söz geçiremiyordu. en acısı da parmaklar arasından kayıp giden bu bir avuç suya tanıklıktı. çare yok, aşk onu yaratan tarafından, hikmet işte, mükemmelliği azaltılarak yaratılmıştı.aşkı ve de onu kalbinde taşıyacak olanların tümünü yaratan kuşku yok ki, aşıklar, gerçek aşkın mahiyetini ve kaynağını önünden bulutlar çekilen dolunay gibi farketsinler diye, birbirlerine bitimsiz bir aşkla bağlanmasınlar diye, aşkı bitimli kılmıştı. bitmemesi aşkın, ancak onu yaratanın farkedilmesi anlamına geliyordu.”

“onu, herşeyi terk ederek, herşeyi göze alarak, yaktığım gemilerde ben de yanarak, yıktıklarımın enkazı altında ben de kalarak sevdim. hiçbir şeye akıl yetiremeyen çocukların berrak sevinciyle sevdim.onu, ömrümün bundan sonrasına dair kuş gözü kadar bir ayrıntıyı dahi merak etmeyecek kadar mutlu olarak sevdim. onu, gördüğüm o ile göremediğim o arasındaki uçurumları hesaba katmayarak sevdim.”

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

8 Responses to İsimle Ateş Arasında-2 (Alıntılar)

  1. ismi lazım değil:) dedi ki:

    sayeniz de okunacak kitap listem kabarıyor…sayenizde içeriğinden bişeyler öğrenmiş oluyoruz.

  2. zehrasunay dedi ki:

    İsmi lazım değil, bari mail adresin doğru olsaydı da ordan cevap yazabilseydim, ya da her yazdığın yorum onaya mecbur kalmasaydı… Bir önceki yazıdaki yorumundan dolayı teşekkür ederim, ben meraklı bir kişiliğimdir, kim olduğunu merak ediyorum… 🙂

  3. Kâzım Mızrak dedi ki:

    Hârika, hârika bir kitap.. . Nazan Bekiroğlu, beni; elime almakla beraber Lâ Sonsuzluk Hecesi ile mest etmişti zaten. Ve, İsimle Ateş Arasında tuz biber ekti ! Her iki kitabın henüz sonuna gelmiş olmasam da, okuduklarım başımı döndürmeye yetti diyebilirim.

  4. zehrasunay dedi ki:

    Yusuf ile Züleyha’yıda öneririm Kazım Bey…

  5. Kâzım Mızrak dedi ki:

    Hep duyduğum, köşeyi döndüğüm kimi yerde ben buradayım sen neredesin der gibi karşıma çıkan bir kitaptır Yûsuf ile Züleyha. Yine çıktı karşıma, ve ben hâlâ okumuş değilim. Tez zamanda Zehra hanım, hatırlattığınız için teşekkür ederiz 😉

  6. zehrasunay dedi ki:

    Rica ederim 🙂 İki kitabı bir arada okumayı hiç becremedim… Nasıl bir şey ? 🙂

  7. ismi lazım değil:) dedi ki:

    siz diledikten sonra bende tanışmak isterim…neden olmasın…ben teşekkür ederim.

  8. etna dedi ki:

    sayın zehra sunay ya ben bin defa sitesinze girdim keke görseydiniz:)

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

