Kitap Tanıtımı #13 Bir Çift Yürek

BÇY

BİR ÇİFT YÜREK

Yazar: Marlo Morgan

Amerika’lı kadın bir doktorun Avustralya yerlileri Aborijinler ile yaşadığı bir yürüyüş deneyimini anlatıyor kitap.

Bizlere “Mutant” diyen bu Aborijin halkı kendilerine de “Gerçek İnsanlar” diyorlar.

Doğa ve insanlık hakkında güzel şeyler bulunabilecek kitap pek beni etkiledi diyemem.

Belki bunda etken kitabın arka sayfasında bulunan Hıncal Uluç beğeni cümleleri oldu ve ben biraz da önyargı ile yaklaştım kitaba, Hıncal abinin beğenileri pek de bana hitap etmezdi hani 🙂 Velhasılı kelam Avustralya kıtasının çöl kesimlerini boydan boya üzerinde bizim bildiğimiz kıyafetler ve yanlarında yiyecekler olmadan yürüyerek kateden bir kabilenin yaşadıkları anlatılmış. Bahsi geçen kadın doktorun derinlemesine değişimi ile son bulmuş olan kitapta oldukça acaip durumlar da söz konusu. Örneğin, yerlilerin birbirleri ile konuşmadan telepatik yolla anlaşmaları, savaşırken görüntülerinin kopyalanması, üç kez kendi içinden “su ol, su ol, su ol” emir kipini duyumsamalarıyla suyu bulmaları, kırık bir kemiği olumlu düşünce sanatıyla bir anda iyileştirmeleri vs vs vs. Bütün bunlar birleşince kitabın baştan sona bir düzmece olduğu izlenimi oluştu bende. Tamam bazı öğretileri son derece güzeldi; başımıza gelen sıkıntıların ve dertlerin ruhsal zenginleşmemize vesile olmasının bilincine varıp offlayıp pufflamadan gözlemleyerek içinde bulunduğumuz durumu geçirebilmemiz gibi…
Dediğim gibi bana hitap eden bir yanı yoktu bu kitabın, ve zamanında best seller olmasına da pek anlam veremedim. Çok boş vaktiniz varsa ve kitabı bitirmeyi sırf yarım bırakmamış olmak için göze alırsanız okuyun derim yoksa, okunacak daha nice güzel kitaplar var 😉 Haa bir de bunun devamı niteliğinde Sonsuzluğun Mesajı isimli bir kitap varmış, elimde mevcut ama okuyacak mısın derseniz hayır….

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to Kitap Tanıtımı #13 Bir Çift Yürek

  1. semra dedi ki:

    Bu kitabı taa lise birde falan okumuştum galiba.O zaman bile pek gerçekçi gelmemişti.Dediğin gibi öylesine birşeyler okuyup vakit öldürmek isteyenler okuyabilir.Ama yok öldürmeyin vaktinizi, bir sürü güzel kitap varken..

  2. zehrasunay dedi ki:

    Katılıyorum Semra… 😉

  3. adsız dedi ki:

    bende bu kitabı lise döneminde okumuştum yani yaklaşık olarak bu kitabı okuyalı 6 sene geçti ama kitap beni gerçekten çok etkiledi ve çok ders çıkardım şimdi size söylüyorum gerçekçi yanı olabilir yada olmayabilir fakat çıkartılması gereken o kadar çok ders var ki tabi ki anlayabilene ben marlo morgan ı kutluyorum harika bir deneyim ve müthiş bir kitab yani on numara………….

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

