Kitap Tanıtımı #12 Elif Şafak Aşk

AŞK

AŞK

Yazar: Elif Şafak

Daha önce de belirttiğim gibi Elif Şafak; dört gözle beklediğim, okurken bitmemesin istediğim, sonlara doğru yeni kitabını yazması acaba kaç ay sürer, ne kadar beklemem gerekir diye hüzünlendiğim kadın…

Daha ilk sayfasından çekildim yine içine kitabın, tam da tasavvufa merak sarmışken;

Bir taş nehre düşmeyegörsün, pek anlaşılmaz etkisi. Hafiften aralanır; dalgalanır suyun yüzeyi. Belli belirsiz bir tıp sesi çıkar; duyulmaz bile akıntının ortasında, kaybolur uğultuda. Hepi topu budur olacağı.

Ama bir de göle düşsün aynı taş… etkisi çok daha kalıcı ve sarsıcı olur. O taş var ya o taş, durgun suları savurur. Taşın suya değdiği yerde evvela bir halka peyda olur; halka tomurcuklanır, ol tomurcuk çiçeklenir, açar da açar, katmerlenir. Göz açıp kapayıncaya kadar, ufacık bir taş ne işler açar başa. Tüm yüzeye yayılır aksi, bir bakmışsın ki her yeri kaplamış. Çemberler çemberleri doğurur, tá ki en son çember de kıyıya vurup yok oluncaya dek.

Nehir alışkındır karmaşaya, deli dolu akışa. Zaten çağlamak için bahane arar ya, hızlı yaşar, çabuk taşar. atılan taşı içine alır; benimser, sindirir ve sonra da unutur kolaylıkla. Karışıklık onun doğasında var, ne de olsa. ha bir eksik ha bir fazla.

Gel gelelim göl hazır değildir böyle aniden dalgalanmaya. Tek bir taş bile yeter onu altüst etmeye, tá dibinden sarsmaya. Göl taşla buluştuktan sonra bir daha asla eskisi gibi olmaz, olamaz.”

İçerisinde 1200 lü yıllarda yaşanan Mevlana ile Şems-i Tebrizi arasında yaşanan olayların hikayesinden tutun da, 2000 li yıllarda bu hikayeyi yazan bir yazar olan  Aziz Z Zahara ile kitabın eleştirmeni Ella(40) ki 3 çocuk annesi ve görünüşte mutlu bir evliliği olan, arasında geçen gerçek üstü AŞK ı anlatır.

ŞEms-i Tebrizi’ye ve Mevlana Rumi’ye hayran oldum neticede… Şems’in Gönlü geniş ve ruhu gezgin sufi meşreplilerin kırk kuralını barındırmaktadır kitap, hepsini paylaşmak isterdim aslında öyle güzeller ki; size sadece 1. ve 40. kuralı yazacağım…

İşte 1. Kural:aşk

Yaradan’ı hangi kelimelerle tanımladığımız, kendimizi nasıl gördüğümüze ayna tutar. ŞAyet Tanrı dendi mi öncelikle korkulacak, utanılacak bir varlık geliyorsa aklına, demek ki sen de korku ve utanç içindesin çoğunlukla. Yok eğer, Tanrı dendi mi evvela aşk, merhamet ve şefkat anlıyorsan, sende de bu vasıflardan bolca mevcut demektir.”

Ve işte 40. kural

“Aşksız geçen bir ömür beyhude yaşanmıştır. Acaba ilahi aşk peşinde mi koşmalıyım mecazi mi, yoksa dünyevi semavi ya da cismani mi diye sorma! Ayrımlar ayrımları doğurur. AŞK’ın ise hiçbir sıfata ve tamlamaya ihtiyacı yoktur.

Başlı başına bir dünyadır aşk. Ya tam ortasındasındır merkezinde, ya da dışındaısındır, hasretinde…”

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

18 Responses to Kitap Tanıtımı #12 Elif Şafak Aşk

  1. miray dedi ki:

    artık burada mı yazıcan?

  2. zehrasunay dedi ki:

    hmm artık…şöyle söyleyelim; umuma açık karalamalar burada 😉 anladın sen

  3. kayhanovic dedi ki:

    Bu kitap ıda her yerde görür oldum. Ne varsa içinde merak eder duruma düştüm. Alsam diyecem ama okumamki aşk meşk falan…

    • meryem dedi ki:

      bnce mutlaka okumalısın hatta herkes okumalı bnce çünkü ben hayatımda bu kadar güzel bir kitap daha okumadım..

  4. zehrasunay dedi ki:

    Yok Kayhan yanılıyorsun içinde aşk meşk işleri yok :)Var da o düşündüğün cinsten değil….Ben okumanı öneririm Şems ve kuralları bana çok şey kattı 😉 Hem para verme kitaba var zaten birilerinde 🙂 Bi de kitabı sürekli yanında taşı ola ki bir cafede(!) rastlarsanız Elif Şafak’a yine benim için imzalatırsın(ız) 🙂

  5. ismail dalcı dedi ki:

    elif şafak ‘ AŞK ‘
    cok değer verip sevdiğim kişi hediye ettiği cok anlamlı bir kitap
    elimden hic bırakacağım gelmediği her boşlukta okuduğum ve şiddetle tavsiye ettiğim mükemmel bir eser her sayfasını büyük haz ile okuyorum
    tşk ler ELİF ŞAFAK

  6. Miray dedi ki:

    ah bir aşık olabilsem…

    geçti bizden sevdaluk…

  7. sümeyra dedi ki:

    selamlar sizin blogunuzda gördüm bu kitabı… zaten seviyodum elif şafakı ama sizin yazınızdan sonra merak ettim bu kitabı ve bir solukta okudum… elif şafaka teşekkürler sizede… tebrizli şemse doymak mümkün değil…

  8. semra dedi ki:

    Okunacaklar arasında duruyor ama öyle sıkışık zamanda okumak istemediklerimden..Daha vakit var AŞK’a:)

  9. zehrasunay dedi ki:

    Miray yapma daha yaşın kaç başın kaç ki aşkın yaşı var mıdır bilmem 🙂

    Sümeyra hoşgedin, sevindim…

    Semra benim de blog ilk kez bi işe yaradı sanki reel anlamda 🙂

  10. elif dedi ki:

    kitabı tek nefeste okudum diyebilirim çok farklı ve anlamlı,tasavvufa ilgi uyandı bende herkese tavsiye ediyorum…

  11. adsız dedi ki:

    size özel bir soru soracaktımda acaba mail adresinizi bana yollaya bilirmisiniz?

  12. bitpalass dedi ki:

    merak ettim..dücane cündioğlu’nun elif şafak hakkındaki eleştirilerini okudunuz mu? okuduysanız fikir alışverişi yapmak isterim..

  13. zehrasunay dedi ki:

    hayır Dücane Cündioğlu okumadım…

  14. jale dedi ki:

    kitabı bayram boyunca elimden düşüremedim…okuduğum kitabı hayatım boyunca ikinci kez okumadım…ama sanırım bu ilk olacak ve ben bu kitabı bir kez daha sindire sindire okuyacağım teşeküürler elif şafak

  15. sümyye dedi ki:

    eser son derece mukemmel denilecek türde olmuş.. eseri ve yazarı anlatmaya kelimeler kafi gelmez…bu yüzden okumanızı tavsiye ederim. okuyucularına böyle bir kitap sunduğun için teşekkürler ELİF ŞAFAK!

  16. fikret ertürk dedi ki:

    Ben ki yıllardır aradığım kıvılcımı buldum bu kitapta. İçinde hayat ile ilgili bir nokta kadar sıkıntısı olan bu kitabı okumalı bence. Bu kitap sadece sedef bi dünyanın giriş anahtarı. Blog’u hazırlayanlara ve emek verenlere teşekkürler.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

