Kitap Tanıtımı #11 Nisan Yağmuru

Nisan Yağmuru

NİSAN YAĞMURU

Yazar: Emine Işınsu

Herşeyin bir zamanı varmış, ve o zaman O’nun sevgisinin bir göstergesi olarak en hayırlı olan zamanmış kulları için… Tam 4 yıl önce almıştım oysa bu kitabı, ilk iki sayfasını okuyup bırakmıştım sıkıcı bularak… Kitapsızlıktan mıdır? Yoksa ilahi bir zamanlama eseri midir bilinmez okudum… Sanki bana hitap ediyordu kimi bölümlerinde, hem de tam zamanında bir hitap ile…Öyle yudum yudum bir okuyuştu ki bu, bir türlü bitmedi kitap…Çünkü ben bitsin istemedim… Emine Işınsu ile ilk merhabamdı bu kitap devamı geleceğine de eminim… Sevgi üzerine yazılmış, sevgi ve insanlık… O kadar çok pasaj var ki alıntılamak istediğim… Şimdilik sadece bir bölümü ekliyorum… Okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum…

“İyilik, kötülük, her yaptığımız dönücüdür, bu yüzden hükmettiğinizle hüküm olunursunuz. Hele bir başkasının sözü ile diğerini mahkum etmek, en kötüsüdür… Çünkü algılamalar değişiktir, bakış açıları birbirine hiç uymayabilir. İnançlar, insandan insana çok fark atar. En iyisi, birini yargılamaya kalkışırken, onunla özde bir olduğumuzu hatırlamak, onun şartlarını, ruh seviyesini akla getirmek lâzım gelir ki, bu kadar şeyi düşünürken, zaten hüküm vermekten kaçınmış olursunuz. Ustamız der ki; “Unutmayınız ki, peşin kararlar sizi yanıltacaktır. Ve biliniz, en doğru olan kendi bildiğiniz değildir hiç bir zaman. Birbirinize hürmet ediniz. Sivrilmeyiniz, sert olmayınız ve hiç biriniz hükmetmek isteği içinde olmayınız. Hükmedici yalnız O’dur, hepimiz hizmetçiyiz. Bakın eğer yalnız O’nun hükmedici olduğunu biliyorsanız, zaten böyle bir istekten uzak duracaksınız… Gerekli gereksiz hükmetmeye, yargılamaya kalkışmak, bir çeşit şirk de olabilir. Biliyorsunuz ki şirk yapmak, Tanrı’ya eş koşmaya çalışmak; sadece puta tapmakla sınırlı değildir, onun pek çok çeşidi vardır, yargılamak da işte bunlardan biri olabilir. Çok dikkatli olmalısınız… Hele hele peşin yargıda bulunmak, iyice kaçacağımız şeylerin başında gelir. Ama bazı kimseleri, çevremizdekileri mutlaka değerlendirmemiz de icap edebilir, o halde bir yargı gerekiyorsa, dediğim gibi, o kişiyi çok iyi bilerek, hoşgörü ve sabırla işe başlamak ve yürütmek lazım gelir. “

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni. https://zehrasunay.wordpress.com
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?

