Kitap Tanıtımı #8 Jane Eyre

Jane EyreJANE EYRE

Yazar: Charlotte Bronte

Uğultulu Tepeler’in hemen arkasından bak bir de onun ablası var onun romanı daha bi güzel denilerek tavsiye edilen, “Çalıkuşu” havasında seyreden, çok daha küçükken, örneğin lisedeyken okumam gerektiği artık bu kitabı okumak için fazlaca büyümüş olduğum kafama kafama vurulmasına rağmen inatla okuyup bitirdiğim son derece acıklı ama yine de mutlu sonla biten. Feminist damarlarımı kabartıp kabartıp söndüren, mükemmel olmayanla da mutlu olunabileceğini “ansımama” (evet evet ansımak Türkçe çeviri yapan amca anlamak yerine sıkça ansımak kelimesini kullanmıştır) yardımcı olan. Mini mini bir yetimcik olan Ceyn Eyrin başından geçen olaylar, çirkince bir adama tutulması ki ismi de Bay Rochester’dır, o adamın –dikkat spolier içeirr– kör ve tek elini kaybetmesine rağmen günümüz bredine pitine benzeyen ST. Jhon denen bir misyonerin evlilik teklifini bu kör ve elsiz adama tercih etmeyen, yüreciği sevgi dolu bir pıtırcığın başından gerçenleri okuyorsunuz. Yetimhanede yaşananlar gözlerimin bolca dolmasına yetmiştir de artmıştır benim. Devamındaki aşk fasa ve fisoları da son derece etkileyicidir fakat o fasa fisolar çoook eskilerde kaldığından beni ağlatamamışlardır :))) Nitekim, öğrencilerimin okumasını önerdiğim güzel, sıkıcı olmayan, mutlu sonla biten bir kitap.

About zehrasunay

1979 doğumlu, evli ve iki kız ve bir erkek çocuğu annesi, Niğde-Bor'da yaşayan bir bilgisayar öğretmeni.
Bu yazı Okudukça içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

1 Responses to Kitap Tanıtımı #8 Jane Eyre

  1. Deniz dedi ki:

    Ben o kitabi önceki sene okumustum altıya giderken ve çok beğenmistim neredeyse ağlayacaktım :). Her kitaba artik sizin sitenizden bakiyorum bu siteyi katre-i matem e bakarken bulmustum ve diger kitap tanitimlarinizi da okudum.Çok güzel yazıyorsunuz sayenizde Od kitabini ve şah&sultan kitabini da aldım size çoook teşekkür ederim iyi ki varsiniz.

Siz de bir şeyler yazmaz mısınız?